شناسهٔ خبر: 167895 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بخشی پور: دولت در افتتاح پروژه‌های عمرانی شتاب زده عمل نکند

بخشی پور عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت در افتتاح پروژه های عمرانی شتاب زده عمل نکند، گفت: در شرایط فعلی پروژه ها به صورت کامل انجام و اجرایی نشده، اما به بهره برداری می‌رسد، این مسئله موجب می شود که در بودجه های سالیانه اعتباری برای تکمیل بخش های باقی مانده در نظر گرفته نشود.

به گزارش «نماینده» مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جدید پیش روی پروژه های عمرانی در کشور، گفت: در شرایط کنونی شاهدیم که با توجه به ماه های پایانی عمر دولت دوازدهم، دستگاه های اجرایی به دنبال بهره برداری سریع از پروژه های عمرانی هستند، این مسئله به صورت کلی مثبت و قابل قبول است، اما زمانی مشکل ایجاد می‌شود که دولت اجرای صحیح و بدون نقص پروژه‌ها را فدای کارنامه سازی خود می‌کند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت در افتتاح پروژه های عمرانی شتاب زده عمل نکند، افزود: در شرایط فعلی پروژه ها به صورت کامل انجام و اجرایی نشده، اما به بهره برداری می رسد، این مسئله موجب می‌شود که در بودجه های سالیانه اعتباری برای تکمیل بخش‌های باقی مانده در نظر گرفته نشود.

وی با بیان اینکه مردم بیشترین آسیب افتتاح شتاب زده پروژه های عمرانی را می بینند، افزود: قطعا عدم بهره برداری ناقص پروژه های عمرانی بسیار بهتر از افتتاح پروژه ها با مشکلات و نواقص بسیار است.

بخشی پور تصریح کرد: در شرایط کنونی حدود ۷۱ هزار پروژه عمرانی در کشور وجود دارد که اجرای آن ها به اعتباری بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد، حال افتتاح ناقص پروژه ها نه تنها مشکلات این بخش را برطرف نکرده، بلکه موانع جدیدی را در حوزه پروژه ها ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اولویت کنونی دولت در حوزه زیرساخت های عمرانی باید تکمیل صحیح و دقیق پروژه ها باشد تا منافع آن به درستی به مردم برسد.

نظر شما