شناسهٔ خبر: 167882 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

درخواست افزایش اختیار برای استانداران بهانه جویی است

بشیری43 نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که خلاء قانونی و نبود اختیارات کافی برای استانداران بهانه جویی است در حال حاضر قانون و اختیارات در راستای انجام وظایف آن ها کفایت می‌کند.

به گزارش«نماینده» فرهاد بشیری  با اشاره به اهمیت نقش آفرینی استانداران برای عبور از شرایط تحریمی، گفت: استانداران عالی ترین نماینده دولت در استان ها محسوب می شوند که وظایف و مسئولیت های خطیری بر عهده دارند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از استانداران انتظار می رود که با مدیریت و نظارت دقیق بر امور استان، به پیش برد امور سرعت دهند و با پشتیبانی از واحدهای اثرگذار، در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای کمک کنند و با قدرت و جدیت مسائل را پیش ببرند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد استانداران در سنوات گذشته، بیان کرد: متاسفانه در سال های گذشته استانداران نتوانسته اند وظایف خود را به نحو احسن اجرایی کنند این امر بر توسعه استان اثر مستقیم دارد و در این سال ها یقینا توسعه استان ها رقم نخورده است.

وی تاکید کرد: استانداران به بهانه خلاء قانونی و نبود اختیارات بالا، نسبت به انجام وظایفشان کم کاری می کنند، در حالی که درحال حاضر اختیارات لازم برای انجام وظایف وجود دارد و قوانین در راستای توسعه استان است و نیازی به قوانین جدید نیست. در واقع بیش از کمبود قانون، با تعدد قانون مواجه هستیم که دست و پا گیر شده است.

بشیری در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه مسئولان اجرایی باید در میدان عمل حرکت کنند، اظهار داشت: این پذیرفته نیست مسئولان اجرایی از جمله استانداران بخواهند توسعه استان را از محل کار از پشت میز کار دنبال کنند، مسئولان اجرایی باید مرد عمل بود و در میدان عمل باشند تا اثرگذار باشند.

نماینده استان تهران در خصوص عملکرد استاندار تهران، بیان کرد: از آنجایی که تهران شرایط و ویژگی های خاص خود را دارد، نقش استاندار در این استان پر رنگ تر است و باید بداند مسئولیت خطیری برعهده دارد و اینکه در مرکز قرار دارد رافع مسئولیت های او نیست بلکه باید نقش آفرینی بیشتری نسبت به انجام وظایف و برنامه ها استان داشته باشد.

نظر شما