شناسهٔ خبر: 167878 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امکان افزایش بیشتر وام ازدواج ۷۰ میلیونی/ضرورت تقویت سیاست‌های تشویقی ازدواج

وام ازدواج 43 عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس، تقویت سیاست‌های تشویقی با هدف ازدواج تعداد بیشتری از جوانان را امری ضروری دانست.

به گزارش «نماینده» عبدالعلی رحیمی مظفری  با اشاره مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر افزایش سقف وام ازدواج تا ۷۰ میلیون تومان و برای پسران زیر ۲۵ و دختران زیر ۲۳ سال تا ۱۰۰ میلیون تومان، گفت: تقویت سیاست‌های تشویقی با هدف، ازدواج تعداد بیشتری از جوانان امری ضروری است به همین دلیل کمیسیون تلفیق بودجه با توجه به شرایط سخت اقتصادی و بالا رفتن تورم، اقدام به افزایش وام ازدواج کرده است، هرچند امکان افزایش بیشتر آن در صحن علنی وجود دارد.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه باید به فکر ارائه مشوق های دیگری همچون ارائه جهیزیه رایگان و تامین مسکن جوانان نیز بود، ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه ازدواج جوانان به اشتغال نیز گره خورده است باید علاوه‌بر ارائه وام های از این دست، به فکر اشتغال آفرینی و کاهش بیکاری بود.

وی با بیان اینکه باید مسیر ازدواج آسان را برای جوانان همواره کرد، افزود: اگر ازدواج و فرزندآوری برای نظام مهم است باید در این زمینه سرمایه گذاری در زمینه های مختلف انجام شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به‌یقین دستیابی به اهداف کلانی همچون افزایش جمعیت و تشکیل خانواده، تسهیل شرایط ازدواج آسان را می‌طلبد لذا این مهم باید در اولویت کاری دولت و مجلس قرار گیرد، افزود: همچنین مردم از بانک‌ها انتظار دارند برای پرداخت وام‌های خرد مانند ازدواج و مسکن سختگیری نکند اما متاسفانه بروکراسی اداری و ضوابط سخت، انگیزه جوانان را برای آغاز یک زندگی را گرفته تا جایی که ازدواج و خرید مسکن برای مردم آرزو شده است.

نظر شما