شناسهٔ خبر: 167865 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم رسیدگی جدی به پروژه های نیمه تمام رها شده در سطح شهر تهران

اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختمان ها، اراضی و پروژه‌های نیمه تمام رها شده، در سطح شهر زیاد است که در صورت رهاسازی میتواند منبع مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار باشد.

به گزارش«نماینده» اقبال شاکری نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مالیات بر خانه‌های خالی و در ادامه آن  مالیات بر ساختمان و اراضی باید مصوب شود که بر اساس آن؛ هر آنچه که  در سطح شهر رها شده است باید تعیین تکلیف شوند. بسیاری از این ساختمان‌ها و اراضی رها شده برای ارگان‌های مختلف هستند که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شده و در غیر این صورت مطابق قانون باید هزینه‌های آن را پرداخت کنند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده‌های سنگینی در خصوص اختلافات بین اشخاص و ارگان های مختلف با شهرداری وجود دارد، علاوه بر ساختمان‌ها، پروژه‌های نیمه تمام رها شده هم در سطح شهر زیاد است که در صورت رهاسازی میتواند منبع مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رها شدن این پروژه‌ها به معنی دفن کردن صدها میلیارد تومان در دل زمین است که هیچ استفاده‌ای از آن نمیشود علاوه بر آن، خطرات اجتماعی و حتی خطر ریزش دارد که باید به آنها پرداخت. در این رابطه نیز به یک همت بزرگی نیاز داریم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم که البته شهرداری‌ها نیز باید ورود کنند.

نظر شما