شناسهٔ خبر: 167856 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

وزارت ورزش نسبت به اجرای مصوبه شورای عالی جوانان پیرامون تغییر بازه سنی جوانی اقدام کند

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس، از وزیر ورزش خواست تا در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان این دولت نسبت به اجرای مصوبه شورای عالی جوانان پیرامون تغییر بازه سنی جوانی از ۱۵ به ۱۸ سال اقدام کند.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی گفت: چند هفته گذشته نامه ای به رئیس جمهور نوشتم و در آن تاکید کردم که ضروری است شورای عالی جوانان به مسائل نوجوانان نیز بپردازد و یا شورایی مستقل مخصوص نوجوانان تشکیل شود. آقای رئیس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام به وزیر ورزش و جوانان دادند.

دلیل رد نظر وزارت ورزش در مورد تغییر سن جوانی توسط معاونت قوانین مجلس

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معاونت جوانان وزیر ورزش در مکاتبه ای اعلام نموده است که با توجه به مصوبه شورا جهت تغییر سن جوانی از 15 به 18 مطابق با بند 10 ماده 4 اساسنامه تشکیل شورای عالی جوانان و همچنین تداخل و موازی کاری با شورای عالی آموزش و پرورش این کار امکان پذیر نیست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس، تصریح کرد: در این خصوص از معاونت قوانین مجلس استعلام گرفتیم و این معاونت نظر وزارت ورزش را رد کرد. طبق اعلام معاونت قوانین مجلس، این موضوع هیچ تداخلی با شورای عالی آموزش و پرورش ندارد، زیرا این شورای عالی وظیفه خط مشی گذاری، تصویب هدفها و... در حوزه آموزش عمومی و متوسطه را دارد و با سیاست گذاری کلان امور فرهنگی، اجتماعی نوجوانان تداخل کاری ندارد و باعث موازی کاری نمی شود.

وی افزود: از منظری دیگر در اساسنامه تشکیل شورای عالی جوانان، سه بار کلمه نوجوان آمده است و کاملا مشخص است که این قشر نیز مدنظر اساسنامه بوده است. 
مقتدایی عنوان کرد: جا دارد که وزیر ورزش در اسرع وقت، مجدانه دستور رئیس جمهور را اجرایی و عملیاتی کند و شایسته نیست که دستور رئیس جمهور در پیچ و خم نظرات کارشناسی غیرموجه( باتوجه به نظر معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی) قرار گیرد. آقای سلطانی فر در زمان باقی مانده تا پایان این دولت، باید سریعا اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی اظهار کرد: نوجوانان دچار کم توجهی اند و چرا متولیان امر توجه لازم به این قشر مهم و آینده ساز را ندارند!؟ مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها بر اهمیت این قشر تاکید کرده اند، ولی تاکنون توسط متولیان اقدام قابل توجهی ندیده ایم.
مقتدایی خاطر نشان کرد: در همین خصوص سوالی را به همراه سایر نمایندگان از وزیر ورزش و جوانان طرح کرده ایم که علت عدم توجه به نوجوانان بر خلاف اساسنامه شورای عالی جوانان چیست و چرا آقای وزیر دستور رئیس جمهور را اجرایی نمی کند. تا کی نوجوانان باید مورد بی توجهی متولیان قرار گیرند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس یادآور شد: روزی که در شورای عالی جوانان تصمیم به تغییر بازه سنی جوانی گرفته می شود، مقرر شده که بعد از تایید معاونت حقوقی رئیس جمهور این اقدام انجام گیرد. در همین خصوص با معاون حقوقی رئیس جمهور نیز مکاتبه کردم و سوال نمودم که بر چه مبنایی وقتی در اساسنامه سه بار کلمه نوجوان آمده، به راحتی نوجوانان طی مصوبه ای در همین شورا نادیده گرفته می شوند؟

وی افزود: با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزیر ورزش و جوانان نیز مکاتبه ای داشته ام و خواستار تسریع اقدام در خصوص نوجوانان شدم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: نوجوانان در تمام جوامع مورد توجه اند زیرا این قشر عزیز آینده سازان کشورند. در اسلام نیز به طور مکرر اهمیت این قشر ذکر شده است. در همین راستا مجلس یازدهم به طور جدی این موضوع را پیگیری می کند.

نظر شما