شناسهٔ خبر: 167836 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

فاکتور کیفی و قیمت سیم بکسل نتاب

فاکتور کیفی و قیمت سیم بکسل نتاب

سیم بکسل نتاب یکی از انواع سیم بکسل های فولادی محسوب می شود که در کاربری لیفتینگ بار بالاخص با تاور کرین ها و جرثقیل هایی با ارتفاع لیفتینگ بالا بکار گرفته می شود. سیم بکسل نتاب در سایز های مختلفی اغلب بالاتر از 8 میلیمتر و حداکثر با قطر 36 میلیمتر بکار گرفته می شود اما پر مصرف ترین سایز های سیم بکسل نتاب تاور کرین ها سایز های 16 و 18 میلیمتر می باشد. سیم بکسل نتاب با برند های مختلف اروپایی و آسیایی در ایارن موجود می باشد که برند کیس وایر کره یکی از معتبر ترین تولید کنندگان این سیم بکسل صنعتی می باشد.

سیم بکسل نتاب با یکی از دو ساختار 19X7 , 35X7 تولید می شود که در این ساختار از مفتول هایی با قطر کم و به تعداد 7 عدد در هر استرند استفاده شده است. در واقع ساختار سیم بکسل نتاب 35X7 از یک مغزی 19X7 استفاده می کنند که استرند های دیگر بر روی سطح بیرونی آن قرار گرفته اند. با توجه به قطر پایین مفتول ها در سیم بکسل نتاب انعطاف این ساختار نیز نسبت به دیگر بافت ها بیشتر بوده و سطح آن نیز نمایی خیره کننده شبیه به پوست مار دارد.

سختی، سطحی آبکاری و تنسایل سیم بکسل نتاب

علاوه بر انعطاف بالا که از مشخصات مثبت سیم بکسل نتاب محسوب می شود در اغلب موارد با توجه به حساسیت در کاربری سیم بکسل نتاب متریال بکار گرفته شده، عملیات حرارتی و آبکاری سیم بکسل نتاب نیز از رده های بالایی مورد استفاده قرار می گیرد. تنسایل مقاومت کششی سیم بکسل نتاب که از مشخصه های مثبت مکانیکی آن محسوب می شود دارای میزان حداقل 1770 نیوتن بر میلیمتر مربع و و دارای میزان حداکثر 2160 N/mm2 برای برخی از برند ها تولید می شود. سختی سطحی مفتول های سیم بکسل نتاب نیز که بصورت همزمان با تنسایل مقاومتی آن بالا می رود و از سایش سطحی مفتول ها تحت تنش های سایشی جلوگیری می کند در مورد سیم بکسل نتاب اغلب میزانی حداکثری دارد.

با توجه به ساختار فولادی سیم بکسل نتاب که مستعد برای زنگ زدگی در تماس با خورنده های محیطی است اغلب از روش هایی برای ایجاد پوشش سطحی مفتول های سیم بکسل نتاب و جلوگیری از زنگ زدگی آن استفاده می شود. گریس کاری سطحی که مانع از تماس مستقیم آب با سطح مفتول های سیم بکسل می شود و همچنین آبکاری سطحی سیم بکسل با روی ار رایج ترین روش ها برای افزایش مقاومت سطحی مفتول های سیم بکسل نتاب محسوب می شود.

قیمت سیم بکسل نتاب

با توجه به اینکه مانند دیگر انواع سیم بکسل های فولادی از آلیاژ های فولادی در تولید سیم بکسل تاور کرین نتاب استفاده می شود در قطر برابر قیمتی نیزدیک به سیم بکسل هایی چون ساختار 6X36 دارد. البته فاکتور های مختلفی علاوه بر قطر سیم بکسل نتاب که مشخص کننده میزان متریال فولادی بکار گرفته شده در تولید آن است بر قیمت سیم بکسل نتاب تاثیر می گذارند که میزان تنسایل مقاومتی، نوع و کیفیت آبکاری سطح مفتول های سیم بکسل و البته برند تولید کننده نیز از مهمترین این فاکتور ها محسوب می شوند.

قیمت سیم بکسل نتاب تولید کشور چین که عمده حجم محصولات موجود در بازار ایران را به خود اختصاص می دهد عمدتا پایین تر از سیم بکسل هایی با برند های معتبر جهانی مانند سیم بکسل کیس وایر کره می باشد. نوع سرتیفیکت در تولید نیز از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در قیمت سیم بکسل نتاب محسوب می شود.

نظر شما