شناسهٔ خبر: 167820 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم ساماندهی انواع پرداخت‌ها توسط دولت

امیرآبادی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای میزان افزایش حقوق‌ها به طور یکسان ۲۵ درصد در نظر گرفته که این موضوع در رقم‌های بالای حقوق‌ها افزایش بیشتر و قابل توجهی خواهد داشت و یک بی‌عدالتی و تبعیض را ایجاد می‌کند.

به گزارش «نماینده»، احمد امیرآبادی فراهانی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس، با اشاره به تصمیم این کمیسیون درباره مصوبه ۲۵ درصدی افزایش حقوق‌ها در لایحه بودجه دولت و جلوگیری از ایجاد بی‌عدالتی گفت: ما در جلسه فردا دو تبصره بسیار مهم ۱۲ و ۱۴ را که درباره حقوق‌ها و مالیات بر حقوق است، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه کمیسیون تلفیق به دنبال ساماندهی انواع پرداخت‌ها توسط دولت است، ادامه داد: یکی از نکات بسیار مهم درباره میزان افزایش حقوق‌ها شفافیت درباره این است که چند پرداختی توسط دولت انجام می‌شود، دولت حتی نمی‌تواند انواع و مقدار پرداخت‌ها و همچنین تعداد کارکنان را اعلام کند زیرا مدل‌های گوناگونی وجود دارد.

وی تاکید کرد: کمیسیون تلفیق از ابتدا با تشکیل کمیته حقوق و دستمزد به دنبال بررسی نحوه افزایش حقوق‌ها در سال آینده بود، دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای میزان افزایش حقوق‌ها به طور یکسان ۲۵ درصد در نظر گرفته است که این موضوع در رقم‌های بالای حقوق‌ها افزایش بیشتر و قابل توجهی خواهد داشت و یک بی‌عدالتی و تبعیض را ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که درصد افزایش حقوق به نحوی انتخاب شود که اشخاص با دریافتی کمتر افزایش بیشتری داشته باشند، یعنی افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی تعیین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه از طریق دریافت مالیات هم می‌توان موضوع حقوق‌ها را ساماندهی کرد، گفت: مجلس در سال ۹۷ و ۹۸ اخذ مالیات از حقوق‌ها را به شکل پلکانی تعیین کرد، براین اساس به منظور ایجاد هماهنگی میان پرداختی‌ها، میزان دریافت مالیات می‌تواند تنظیم‌گر باشد.  

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به زمان پایان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق تاکید کرد: پیش بینی می شودکمیسیون تلفیق لایحه بودجه تا روز پنجشنبه این هفته گزارش نهایی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را برای نمایندگان مجلس آماده کند.

نظر شما