شناسهٔ خبر: 167817 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لایحه رتبه‌بندی معلمان هفته آتی به مجلس ارائه می‌شود

احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش با اشاره به حضور حاجی میرزایی در این کمیسیون گفت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت به پایان رسیده و هفته آینده به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات نشست روز گذشته این کمیسیون (سه شنبه ۳۰ دی) اظهار داشت: در این نشست تعداد زیادی سؤال نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش مطرح بود و به همین دلیل حاجی میرزایی میهمان این کمیسیون بودند.

وی در باره جزئیات این سوالات افزود: یکی از سوالات در مورد آخرین وضعیت رتبه بندی فرهنگیان بود که وزیر آموزش و پرورش پاسخ داد هفته آینده لایحه رتبه بندی فرهنگیان در کمیسیون اجتماعی دولت جمع‌بندی شده و بلافاصله به مجلس ارائه می‌شود که برای این کار ۵۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین در مورد آخرین وضعیت اعمال مدرک فرهنگیان به نقل از حاجی میرزایی گفت: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که این وزارتخانه آخرین مدرک فرهنگیان را قبول دارد و آن را اجرایی خواهد کرد و به همین دلیل دستورات لازم را داده است که از اول بهمن مدرک دوم فرهنگیان را اجرا شده و برای این وزارتخانه آخرین مدرک ملاک است.

فلاحی اظهار داشت: یکی دیگر از سوالات نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش در مورد عدالت آموزشی بود که حاجی میرزایی بر لزوم اجرای این عدالت تأکید کرد و گفت: دسترسی کامل و کیفیت آموزش برای این وزارتخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، این در حالی است که ۵ هزار مدرسه زیر ۵ دانش‌آموز در کشور وجود دارد و ۲۲ درصد مدارس کشور هم نیاز به افزایش ایمنی دارند که برای این کار ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، هر چند که اعتبار ایمن سازی مدارس نسبت به سال ۹۸، ۲ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده ولی کافی نیست.

وی درباره دیگر سؤال مطرح شده در نشست این کمیسیون خاطرنشان کرد: سؤال بعدی در مورد ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع تعیین تکلیف استخدام معلمان بود که از حاجی میرزایی سؤال شد که این شورا به چه دلیلی به این موضوع ورود کرد، آیا نامه‌ای از سوی آموزش و پرورش بوده یا این که آنها راساً اقدام به این کار کرده‌اند، که وزیر آموزش و پرورش توضیح داد ما پیش از این نامه‌ای را به مقام معظم رهبری در این باره ارسال کرده بودیم و ایشان این نامه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده بودند.

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره دیگر جزئیات مطرح شده کمیسیون آموزش مجلس گفت: یکی از نمایندگان درباره تعارض منافع بین مدیران آموزش و پرورش سؤالی را از حاجی میرزایی مطرح کرد که او پاسخ داد ۷۰ نفر از مدیران این وزارتخانه به همین دلیل حکم توقف فعالیت مدارس و آموزشگاه‌ها دریافت کردند ضمن این که ۴۹ مدیر هم با اجرای این قانون استعفا دادند، هر چند که انتصاب این افراد بیشتر تحت فشار نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مسؤولان کشور بوده است.

فلاحی درباره سوالی که احمد نادری با موضوع اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش مطرح کرد، گفت: نماینده تهران در این باره از وزیر آموزش و پرورش سوالی مطرح کرد که وزیر پاسخ داد در دوران وزارت من احدی از افراد اقدام به اجرای سند ۲۰۳۰ نکرده‌اند و معتقدم که اجرای سند ۲۰۳۰ یعنی تربیت سرباز برای غرب؛ البته ما هر هفته هم جلسه‌ای برای اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش داریم.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از نمایندگان سوالی را درباره چرایی درج واژه سند ۲۰۳۰ در گزارش عملکرد بودجه ۱۴۰۰ از وزیر آموزش و پرورش پرسید که او پاسخ داد واژه سند ۲۰۳۰ در این گزارش عملکرد از سال ۹۵ وجود داشته و متأسفانه هیچ کس از آن زمان تاکنون این کلمه را در این گزارش عملکرد پاک نکرده بود.

نظر شما