شناسهٔ خبر: 167814 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شکایت نمایندگان مجلس از رئیس بنیاد شهید + جزئیات

مجلس نمایندگان مجلس از رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی پارلمان شکایت کردند.

به گزارش«نماینده»، نمایندگان مجلس از رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در قالب ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی پارلمان شکایت کردندکه متن آن به شرح زیر است:

بنیاد شهید و ایثارگران به بهانه شیوع ویروس کرونا از وظیفه اصلی خود که رسیدگی به وضعیت سلامتی و معیشتی جانبازان و ایثارگران است سر باز می‌زند در شرایطی که جانبازان برای احقاق حقشان و تعیین درصد و بهره‌مندی از مزایا و تسیهلات دارویی نیازمند تشکیل فوری کمیسیون‌ها هستند ولی بنیاد شهید با برگزاری کمیسیون‌ها مخالفت می‌نماید و دلیل آن را اجرای پروتکل‌های ستاد پیشگیری از کرونا عنوان می‌نماید مشخص نیست:

استنکاف از قانون با چه هدفی صورت می‌پذیرد؟

چرا بنیاد شهید برای حل این مشکل راهکاری ارائه نمی‌دهد؟

آیا به صورت مجازی امکان تشکیل کمیسیون وجود ندارد؟ 

به نظر می‌رسد که بنیاد شهید با وجود توانمندی‌های بسیار در زمینه‌های مختلف از تمام ظرفیت خود جهت حل مشکل جانبازان و ایثارگران استفاده نمی‌نماید و نسبت به ارائه خدمات به آنان بی‌تفاوت شده است.

برخی جانبازان سال‌هاست در نوبت تشکیل کمیسیون هستند که این موضوع خلاف ماده قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران است. جانبازی که هر لحظه امکان شهادت او به لحاظ وخیم شدن وضعیت  جسمانی و درد و رنج ناشی از بیماری وجود دارد، چگونه سال‌ها او را منتظر تشکیل کمیسیون نگه می‌دارند در صورتی که باید مشکلات آنها به صورت اورژانسی حل شود. این گونه بی‌تفاوتی در بنیاد شهید که وارثان اصلی نظام و انقلاب تحت پوشش آن هستند قابل درک نیست. رسیدگی فوری به این مسئله مورد درخواست و انتظار است.

فهرست امضاءکنندگان:

  1. حسینعلی حاجی دلیگانی
  2. رضا آریان پور
  3. الهام آزاد
  4. موسی احمدی
  5. احسان ارکانی
  6. علی اکبر بسطامی
  7. حسین حق وردی
  8. علی خضریان
  9. فاطمه رحمانی
  10. حسن رزمیان مقدم
  11. یعقوب رضازاده
  12. علیرضا سلیمی
  13. اصغر سلیمی

نظر شما