شناسهٔ خبر: 167791 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه عصر ایرانیان

تحریم مسیری برای خودکفایی نظامی

غضنفرابادی43 در حوزه نظامی و تولیدات دفاعی در شرایطی قرار داریم که با بسیاری از کشورها در این حوزه، برابری می کنیم.

«نماینده»/موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: دشمنان ما باید متوجه باشند ایران اسلامی در حوزه دفاعی و نظامی بدون اتکا به هر کشوری روی پای خود ایستاده و با قدرت رو به جلو حرکت می کند. برخی افراد نیز که تحت القائات بیرونی نظام دائما آیه یأس خوانده و می گویند بدون آمریکا و مذاکره نمی توان پیشرفت کرد و از مشکلات خارج شد، باید بدانند تا کنون نیز صرفا با تکیه بر توانمندی های داخلی توانسته ایم پیشرفت کنیم.

سیستم دفاعی مهم ترین حوزه برای جمهوری اسلامی ایران است و سایر مشکلات نیز با اتکا به داشته های خودمان حل می شود. در حوزه نظامی و تولیدات دفاعی در شرایطی قرار داریم که با بسیاری از کشورها در این حوزه، برابری می کنیم، امروز جمهوری اسلامی در حوزه پهپاد، موشک بالستیک و سایر حوزه های نظامی حرفی برای گفتن دارد و دشمنان کشورمان نیز به این موضوع کاملا واقف هستند.

در حال حاضر بسیاری از کشورها نیازمند تکنولوژی نظامی و دستاوردهای ما در حوزه موشکی هستند و بسیاری از آنها در صف خرید تسلیحات نظامی از کشور ما را هستند. ایستادگی روی مواضع خود به خصوص درباره عدم مذاکره در حوزه موشکی باعث شد امروز در این زمینه به این سطح از تکنولوژی دست پیدا کنیم از این رو باید بدانیم مذاکره مسیری جز راکد شدن ندارد.

تا چند سال گذشته دشمنان ما حتی حاضر نبودند بخشی از تکنولوژی ساخت پهپاد را در اختیار ایران قرار دهند، در نتیجه این اقدامات خصمانه، توانستیم به تکنولوژی لازم دست پیدا کرده و از هوش مصنوعی در کنار هوش نیروهای خبره و متخصص استفاده و به یک کشور توانمند، قدرتمند و اثرگذار در منطقه تبدیل شویم.

نظر شما