شناسهٔ خبر: 167768 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

تصویب کلیات لایحه شوراهای حل اختلاف در مجلس

مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف را تصویب کردند.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۹ دی) قوه مقننه در جریان بررسی کلیات لایحه دو فوریتی شوراهای حل اختلاف، با ۲۰۹ رأی موافق، ۱۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه، کلیات این لایحه را تصویب کردند.


محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات این لایحه اظهار داشت: فرصتی برای مطالعه و بررسی این لایحه وجود نداشته و همین علت مخالفت من است، چرا که این لایحه باید از قبل در سامانه نمایندگان بارگذاری می‌شد و امکان مطالعه آن وجود داشت، اما این چنین نبود.

صدیف بدری نیز در موافقت با کلیات این لایحه گفت: در شوراهای حل اختلاف کسانی با دستمزد پایین برای حل اختلاف شاکی و متشاکی کار می‌کنند که تصویب این قانون می‌تواند به آن‌ها و همچنین به تقلیل پرونده‌های دادگاهی کمک کند و هزینه‌های رسیدگی به پرونده‌ها را کم کند.

وی با بیان این‌که شوراهای حل اختلاف برای سازش بین اختلافات شاکی و متشاکی کارآمدتر هستند، یادآور شد: با تصویب این لایحه تکلیف جوانان مستعد و نیروهای انسانی که چند سال است در شوراها با دستمزد پایین زحمت می‌کشند مشخص و مشکل آن‌ها حل می‌شود.

نظر شما