شناسهٔ خبر: 167760 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دوره سکونت در خانه‌های حیاط‌دار گذشته است

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران با اشاره به راهکارهایی جهت بهبود زیست شهری در پایتخت گفت: برنامه شهرداری جهت ملزم کردن هر چه بیشتر تهرانی ها نسبت به رعایت قوانین آپارتمان‌نشینی است.

به گزارش «نماینده»، زهرا صدراعظم نوری ، درباره معضلات زندگی آپارتمان نشینی و راهکارهایی جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان اظهارداشت: اکنون دوره سکونت در خانه‌های حیاط دار و ویلایی گذشته است و زندگی شهرنشینی افراد جامعه را مجبور کرده تا در محیط های فشرده ای به نام آپارتمان امورات خود را بگذرانند. 

وی با بیان اینکه برخی از محدودیت‌ها لازمه زندگی آپارتمان نشینی است، عنوان کرد: باید در زمینه ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی فرهنگ سازی شود و شهروندان آموزش‌های لازم را ببینند، از این رو هر پویشی که در فضای مجازی و در شهرداری در این زمینه انجام شود می‌تواند طراحان پویش را به رفع دغدغه خود نزدیک کند و اتفاقات خوبی را رقم زند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی که امری ضروری است، فعالیتی فرهنگی و اجتماعی قلمداد می‌شود که باید برای نتیجه‌دهی و اثربخشی به صورت مداوم پیگیری شود تا شاهد بهبود زندگی آپارتمانی در پایتخت باشیم. 

نوری افزود: هرچقدر در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش بیشتر وقت گذاشته شود این امور در جامعه نهادینه می‌شود و تاثیرگذاری بیشتری در تغییر رفتار و نگرش شهروندان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امروزه در شهر تهران در تمامی نقاط شاهد آپارتمان سازی و آپارتمان نشینی هستیم، گفت: به سبب فاصله کمی که بین خانه‌ها وجود دارد، باید قوانین آپارتمان‌نشینی را بدانیم تا با پایبندی به آنان به دور از جنجال زندگی کنیم. همچنین طبق قوانین آپارتمان‌نشینی باید افراد از قراردادن کفش، زباله و اجسام در فضای مشاع آپارتمان بپرهیزند و نظافت آپارتمان را حفظ کنند. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران اظهار کرد: در راستای ارتقاء فرهنگ آپارتمان نشینی،  اخیرا پویشی تحت این عنوان توسط شهرداری تهران راه اندازی شده است که این پویش با ارائه آموزش های لازم و ترویج این فرهنگ می تواند زیست شهری را مطلوب تر کند، چراکه حتی با رعایت نکردن بهداشت و چگونگی نحوه حمل زباله می‌توان منجر به بیمار شدن ساکنان آپارتمان شد یا بعضا تنش و درگیری را رقم زد که این اتفاق حق داشتن زندگی آرام را از همه افراد می گیرد و این اختلافات در همه امور آسیب زننده خواهد بود، لذا همه افراد با پیوستن به این پویش باید ملزم به رعایت قوانین آپارتمان‌نشینی شوند.

نظر شما