شناسهٔ خبر: 167757 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتشار شناسنامه محلات تهران توسط سازمان نوسازی

حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از انتشار ۴ عنوان کتاب محله شامل کتاب های محله طیب، خلیج فارس، قیام و جوانمرد قصاب خبر داد و گفت: این کتاب ها در واقع شناسنامه محلات تهران است.

به گزارش «نماینده»، کاوه حاجی علی اکبری درباره انتشار ۴ عنوان کتاب محله توسط سازمان نوسازی شهر تهران اظهارداشت: در راستای مأموریت‌های خود و با اتخاذ رویکرد توسعه محله‌ای در نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهر تهران به عنوان رهیافتی کل نگر و جامع و همچنین با تأکید بر حفظ، احیای روابط و سرمایه‌های اجتماعی محلات به عنوان نیروی پیشران فرآیند نوسازی، تهیه و تدوین مجموعه کتاب‌های محله را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران توضیح داد: مجموعه کتاب‌های محله به مثابه شناسنامه محلات با هدف معرفی تاریخچه محلات، رویدادهای مهم و اشخاص تأثیرگذار محله و انعکاس بخشی از دارایی‌های اجتماعی آن، به زبانی ساده، شیوا و قابل استفاده برای تمامی شهروندان با همکاری دفاتر توسعه محله که بی واسطه با ساکنان محلات در ارتباط بوده و از پیشینه و تاریخ محلات، شرایط اقتصادی، اجتماعی و کالبدی آنها آگاهی دارند، تدوین شده است.

وی افزود: بر همین اساس ۴ عنوان کتاب محله با عناوین، طیب، خلیج فارس، قیام و جوانمرد قصاب به همت سازمان نوسازی شهر تهران و توسط انتشارات همشهری منتشر شده است.

 حاجی علی اکبری گفت: پیش از این نیز  ۸ عنوان کتاب محله (ایران، امیریه، بریانک، دولاب، امامزاده عبدالله، جوادیه، کن، فرحزاد) منتشر و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تدوین و گردآوری کتاب محله برای سایر محلات دیگر تهران نیز در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار دارد.

نظر شما