شناسهٔ خبر: 167688 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

غربی ها تحریم ها را بردارند تا درباره برجام تصمیم گیری شود

احمد نادری رئیس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) گفت: تا تحریم ها از سوی غربی‌ها برداشته نشود تصمیم جدیدی برای بازگشت به برجام و انجام مذاکرات جدید اتخاذ نمی‌شود.

به گزارش «نماینده»، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه" در مورد برجام هم ما اصرار و عجله‌ای برای بازگشت آمریکا نداریم مهم این است که تحریم‌ها باید فوری و کامل برداشته شود." گفت: مقام معظم رهبری در ضمن مذاکرات هسته ای نکاتی را گوش زد کرده بودند،  خطوط قرمز را به تیم مذاکره کننده ایرانی نشان دادند اما دولتمردان همه خطوط را زیر پا گذاشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید با امضا توافق هسته ای تحریم ها برداشته می شد اما اتفاقی که دولتمردان رقم زدند این بود که تعهدات بیش از حدی را پذیرفتند و همچنین به جای اینکه تعهدات را گام به گام اجرا کنند یکباره زیر بار انجام آن رفتند، از این رو صنعت هسته ای کشور تعطیل شد.

وی با بیان اینکه زیاده خواهی طرف مقابل روز افزون شده و برجام را به نحوی دیگر دنبال می کند، اظهار داشت: در سال های پس از مذاکرات بارها به دولتمردان گوش زد کردند تا به نحوی عمل شود که تحریم ها برداشته شود اما مسئولان طوری دیگر رفتار کردند.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: برای بازگشت به مسیر و خطوط مورد تاکید مقام معظم رهبری، دولتی ها باید ذوق زدگی از بازگشت آمریکا به برجام را کنار بگذارند چرا که خلاف امنیت، عزت و مصلحت ملی است، همچنین از موضع قدرت و مطالبه گری با غربی ها مقابله کنند نه از موضع ضعف و بدهی.

سخنگوی فراکسیون گام دوم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نوبت غربی ها است که تحریم ها را بردارند، در این صورت می توان در باره برجام صحبت کرد، برای بازگشت برجام تصمیم گرفت و مذاکرات مجددی را رقم زد. در هر حال تاکید می شود که دولتی بر روی خطی که مقام معظم رهبری آن را تاکید می کنند حرکت کنند.

نظر شما