شناسهٔ خبر: 167671 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بررسی موضوعات حقوق عامه وظیفه شورای شهر تهران

اعطا عضو شورای شهر تهران گفت: وظیفه ما بررسی موضوعات مختلف از منظر حقوق عامه است.

به گزارش «نماینده»، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه دویست و شصت سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز یکشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌ها نیازمند توجه جدی‌تر است.

وی ادامه داد: در بررسی‌هایی که از عملکرد این سازمان داشتیم، به مواردی برخورد کردیم که نیازمند بررسی بیشتر بودند و امروز که تذکر دادند از جمله این موارد بود.

اعطا گفت: موضوع از این قرار است که تفاهم نامه‌ای میان سازمان سرمایه گذاری و یک شرکت خصوصی تعیین می‌شود و بنا این بوده است که تعیین سرمایه برای آن انجام شود و زمان مشخصی برای آن در قرارداد تعیین شود.

وی با بیان اینکه شرکت برای انجام وظیفه مبلغی را تعین کرده اظهار کرد: قرار شد مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان شهرداری‌ها واریز شود و البته این موضوع از لحاظ حقوقی تحت عنوان وام است. یعنی سازمان سرمایه‌گذاری باید ضمانت نامه بانکی را ارائه کند و در صورتی که این تفاهم و الحاقیه پیش نرود کل وجه را مسترد کند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: البته این موضوع هنوز انجام نشده است، اما صحبت من این بوده که این موضوع نمی‌تواند بدون توجه و آگاهی شورای شهر انجام گیرد.

اعطا بیان کرد: در سازمان سرمایه گذاری مجموعه‌ای از قراردادها وجود دارد که برخی از آن‌ها هم جدید است و ما درحال بررسی تمام پرونده‌ها هستیم و کارشناسان حقوقی روی این موضوع کار می‌کنند و نقش شورا هم همین است تا از منظر حقوق عمومی موضوعات را ببینیم و حتما موارد دیگر هم پیگیری میکنیم.

نظر شما