شناسهٔ خبر: 167670 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کره جنوبی درباره وصول مطالبات ایران جدیت به خرج دهد

متفکر آزاد رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی مجلس شورای اسلامی گفت: کره جنوبی در خصوص وصول مطالبات ایران جدیت به خرج دهد.

به گزارش «نماینده»، روح‌الله متفکر آزاد ، به روابط تاریخی جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی اشاره کرد و گفت: روابط جمهوری اسلامی و کره جنوبی از سابقه تاریخی برخوردار بوده که البته ابعاد سیاسی، فرهنگی، تجاری و ... را نیز در بر می‌گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در 2 سال اخیر روابط  تجاری جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی دچار یک چالش شده و این نیز به سبب اقدامات مداخله جویانه کشور ثالث اتفاق افتاده است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی تاکید کرد: ما علاقه‌مند به این هستیم که روابط ایران و سئول همچون گذشته دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل باشد که البته کره‌ای ها نیز باید در این زمینه قدم‌های جدی و ملموسی را بردارند.

وی اظهار کرد: چندین میلیارد دلار از دارایی‌ها و اموال ملت ایران در بانک‌های کره جنوبی به بهانه تحریم های یک جانیه آمریکا بلوکه شده‌اند که هیچ مبنای حقوقی ندارد؛ چرا که مورد تحریم سازمان ملل نیستیم، بلکه این تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت کره جنوبی اگر به دنبال حفظ روابط دوستانه و بستر تجاری مناسب با جمهوری اسلامی ایران است باید تحت تاثیر بازی‌های سیاسی  کشور ثالث قرار نگیرد.

 متفکر آزاد عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی از دولت می‌خواهد که برای بازپس گیری اموال کشورمان در بانک‌های کره جنوبی تمام تلاش خود را به کار گیرد که راهکارهای حقوقی و قانونی آن نیز وجود دارد؛ بنابراین همچنان به دنبال این هستیم که روابط دوستانه با سئول حفظ شود.

نظر شما