شناسهٔ خبر: 167664 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دلیل رهبر انقلاب برای ممنوعیت واردات واکسن سیاسی نبود

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: رهبر انقلاب بر پایه مسائل پزشکی و درمانی واردات واکسن را از برخی کشورهای غربی ممنوع کرده‌اند.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ممنوعیت واردات واکسن از برخی از کشورهای غربی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بر پایه مسائل پزشکی و درمانی واردات واکسن را از برخی کشورهای غربی ممنوع کرده‌اند و ایشان آن هیچ گونه سیاستی را در این امر دخالت نداده اند.

وی افزود: شرکت فایرز در عرصه واکسن خوشنام نیست، البته واکسن کرونای این کمپانی مراحل بالینی را طی نکرده است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

شهریاری تاکید کرد: یک واکسن برای رسیدن به مرحله استفاده یک سال الی یک سال و نیم باید روند تحقیقاتی را طی کند در حالیکه واکسن‌های تولید کشورهای غربی که این روزها از آن صحبت می‌شود چنین مراحلی را طی نکرده اند.

رئیس کمیسیون بهداشت بیان کرد: شرکت فایرز وقتی به کشوری واکسن می‌فروشد از کشور مقصد ضمانت نامه دریافت می‌کند تا از عوارض و خسارات احتمالی آن شانه خالی کند، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت به هیچ وجه مطمئن نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران حتی برای واردات داروی بیماران پروانه‌ای شدیداً تحت تحریم قرار دارد و سوال اینجاست که چگونه ناگهان برخی کشورهای غربی برای فروش واکسن کرونا به ایران دلسوز شده‌اند؟

شهریاری گفت: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اقدامات خوبی را در زمینه واکسن کرونا آغاز کرده و این واکسن آنقدر قابل اعتماد است که دختر رئیس این ستاد به عنوان اولین نفر واکسن کرونا را تست کرد، امیدواریم به توفیق خوبی دست یابیم.

نظر شما