شناسهٔ خبر: 167652 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برای جلوگیری از سوخت مازوت فکری عاجل شود

آلودگی هوا43 عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ارسال نامه به حسن روحانی به دلیل تشدید آلودگی هوا در پایتخت گفت: رئیس‌جمهور باید برای جلوگیری از سوخت مازوت فکری عاجل کند.

به گزارش «نماینده»، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، درباره آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: متأسفانه همه دستگاه‌های مربوطه در حال حاضر می‌گویند در مورد آلودگی هوا کاری از دست‌مان برنمی‌آید و شهروندان برای سومین هفته متوالی درحال استشمام هوای آلوده در پایتخت هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع به نوعی از سوی مسؤولان وزارت نفت و محیط زیست مورد تأیید قرار گرفته است گفت: علیرغم این مسأله مسؤولان می‌گویند کاری از دست‌مان برنمی‌آید و ما معتقدیم اگر نمی‌توانند اقدامی انجام دهند حداقل اجازه دهند شهرداری جلوی مصرف سوخت مازوت را بگیرد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: وزارت نیرو در حال مصرف مازوت و وزارت نفت در حال در اختیار قراردادن مازوت به وزارت نیرو است و از آن طرف نیز سازمان محیط زیست می‌گوید نمی‌تواند کاری انجام دهد در حالی که مسؤول اجرای قانون هوای پاک هم است.

نژادبهرام بیان داشت: صراحتاً نامه‌ای در زمینه آلودگی هوا و جلوگیری از آلودگی هوا به عیسی کلانتری نوشتم و امروز نیز نامه‌ای در این زمینه به حسن روحانی رئیس‌جمهور ارسال خواهم کرد.

وی تصریح کرد: نمی‌شود طی سه هفته متوالی هوا به دلیل عدم تصمیم متناسب با وضعیت کنونی در پایتخت آلوده باشد و این وضعیت به شهروندان تحمیل شود بنابر این طی این نامه از آقای روحانی خواسته‌ام برای جلوگیری از مصرف مازوت در کلانشهرها از جمله تهران اقدام عاجل و ویژه‌ای انجام دهد.

نظر شما