شناسهٔ خبر: 167651 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

منابع ارزی برای روی کار آمدن بایدن حفظ شده/قیمت ارز کاهش می‌یابد

قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس گفت: شنیدم که با اینکه ما منابع ارزی داریم، بعضاً این منابع ارزی برای روی کار آمدن بایدن حفظ شده است که با تزریق آن قیمت ارز برای چند ماه تا ۱۱ هزار تومان کاهش یابد.

به گزارش «نماینده»، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگویی درباره منابع ارزی کشور، گفت: متاسفانه بنده شنیدم که با اینکه ما منابع ارزی داریم، بعضاً این منابع ارزی برای روی کار آمدن بایدن حفظ شده است که با تزریق منابع ارزی قیمت ارز برای چند ماه تا ۱۱ هزار تومان کاهش یابد.

وی بیان کرد: البته ان شاءالله این مسائلی که گفته می شود غلط باشد اما گفته می شود قیمت ارز چندین ماه کنترل شده تا فضای سیاسی کشور برای کارهای بعدی و با توجه به اینکه سال بعد انتخابات ریاست جمهوری را داریم و عده ای دنبال مذاکره هستند، مهیا شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر واقعاً قیمت ارز را می توان ۱۱ هزار تومان کرد پس چرا با آن مخالف هستید، گفت: ما مخالفتی با این موضوع نداریم بلکه بحث ما آن است که باید این وضعیت همیشگی باشد و بازی نباشد.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: اگر قیمت دلار واقعاً ۱۱ هزار تومان است و دولت توان اینکه ارز را ارزان کند، دارد ما از آن استقبال می کنیم اما به شرطی که این مساله بازی و موقت نباشد و اینگونه نباشد که صرفاً برای یک دوره ای خاص و راضی کردن باشد بلکه باید همیشگی باشد.

اقتصاد را نباید سیاسی کرد

وی با تاکید بر اینکه نباید اقتصاد و ارز را سیاسی کرد گفت: برای اینکه ادراکی در جامعه اتفاق بیفتد، نباید به طور ظالمانه ای از نیازهای مردم سوءاستفاده شود و در واقع این موضوعات به گروگان گرفته شود و این اقدامات به هیچ وجه درست نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس متذکر شد: برای مثال ۵ ماه پیش ما به تکنولوژی ساخت واکسن رسیده بودیم و سوالی پیش می آید که چرا این موضوع چند ماه عقب افتاد و به چه دلیل فرآیندهای تست انسانی آن از چند ماه پیش اتفاق نیفتاد و اینکه ما چنین مسائلی از جمله ساخت واکسن را سیاسی کنیم خوب نیست.

قاضی زاده هاشمی افزود: البته بنده نمی خواهم بگویم اینگونه است اما سوال خود را مطرح کردم اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که ستاد اجرایی فرمان امام و انیستیتو رازی از چهار ماه پیش اعلام کردند آمادگی شروع تست انسانی را دارند و مستندات آن هم موجود است اما اینکه چرا چندین ماه این موضوع طول کشیده است، جای سوال دارد و می گوییم که نکند مطالبی پشت این ماجرا باشد.

وی بیان کرد: حضرت آقا نفرمودند که با مذاکره مخالفیم بلکه ایشان گفتند طرف مقابل باید به تعهداتش عمل کند و تحریم های ظالمانه را بردارند و بود و نبود آمریکا در برجام موضوعیتی ندارد و موضوع اصلی برای ما آن است که تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شود.

نظر شما