شناسهٔ خبر: 167649 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نگاه کمیسیون بهداشت مجلس تأمین واکسن کرونا با تکیه بر تولید داخل است

پاک مهر نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تأکید کمیسیون بر تأمین واکسن کرونا با تکیه بر تولید داخل است،‌گفت: دو نوع واکسن کرونا (افریقایی و انگلیسی) موجود است که نوع آفریقایی آن کشنده و نوع انگلیسی آن دارای سرایت و اپیدمی زیاد است.

به گزارش «نماینده»، سیدمحمد پاک‌مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث ممنوعیت واکسن کرونا از آمریکا و انگلیس گفت: نگاه ما در کمیسیون بهداشت و درمان بر تأمین واکسن کرونا با محوریت تولید داخل است.

وی افزود: نگاه و رویکرد ما در بحث مهار و مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی در همین راستا بود اما اعمال این محدودیت‌ها را نمی‌توان در طول سال ادامه داد و نهایتاً یک ماه قابل اجرا  است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: اگر ما می‌خواهیم با بیماری کرونا به مقابله بپردازیم باید مردم را در مقابل این بیماری مصون کنیم نگاه ما بر این است که برای مردم واکسن تهیه کنیم و این تهیه واکسن مبتنی بر تولید داخل و واکسن داخلی باشد.

پاک‌مهر خاطرنشان کرد: ما در بحث تهیه واکسن اگر هم بخواهیم از خارج نیازمان‌مان را تأمین کنیم نباید به سراغ آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه برویم بلکه باید یک واکسن را با لحاظ همه موارد تهیه کنیم.

وی افزود: همانطور که گفتم ما برای تهیه واکسن کرونا نباید به سراغ آمریکا، انگلیس و فرانسه برویم این کشورها به ما دارو نمی‌دهند چگونه است که می‌خواهند واکسن بدهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: ما باید با توجه به شیوع ویروس کرونا و جهش مرتب آن ما باید بیس تولید واکسن را در کشور فراهم کنیم و آن را تقویت کنیم و آموزه‌های پژوهشی‌مان را در این رابطه بالا ببریم و علاوه بر این باید امکانات و تجهیزات را داشته باشیم و به آن برسیم.

وی خاطرنشان کرد: واکسن کرونایی که ما امروز از آن نام می‌بریم هم نوع انگلیسی و هم نوع آفریقایی آن موجود است نوع آفریقایی آن کشنده‌تر است و نوع انگلیسی آن هم اپیدمی، شیوع و واگیری‌اش بسیار بالاست.

پاک‌مهر افزود: کشورهایی که در حق مردم ما جفا کرده‌اند و هیچ رویکرد مثبتی نسبت به ملت ایران نداشته‌اند و همیشه به دنبال اعمال فشار حتی بر بیمار سرطانی ما داشته‌اند چگونه است که امروز می‌خواهند به ما واکسن بدهند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت: در حال حاضر 7 شرکت در 4 پلت‌فرم به دنبال تولید واکسن هستند که دو نوع آن به مرحله تست انسانی رسیده و تست‌های انسانی آن انجام شده و هنوز هم عوارضی مشاهده نشده است.

نظر شما