شناسهٔ خبر: 167642 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت و شهرداری توسعه خط ۳ مترو در جنوب غربی تهران را اجرایی کنند

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیش از ۱۴ سال است که پروژه توسعه خط ۳ مترو در مناطق ۱۷ و ۱۸ اجرا نشده و امیدواریم در دولت آقای روحانی این امر عملی شود.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات باز آفرینی شار باغ (محور نیلوفری) و بهره برداری از فاز دوم بزرگراه شهید «نجفی رستگار» گفت: امیدواریم از فردا شاهد آشتی هیئت دولت و شهرداری و حضور آقای پیروز حناچی در هیئت دولت باشیم.

وی با توضیح درباره این پروژه عنوان کرد: سابقه پروژه شارباغ به دو دوره ریاست جمهوری قبلی و دوران شهرداری آقای احمدی نژاد باز می‌گردد. در آن زمان یکی از تقاضاها در منطقه ۱۷ و ۱۸ راه اندازی مترو بود و درنهایت تصمیم بر این شد که شمال راه آهن در این منطقه برای آسایش مردم به زیرزمین برود و همان ایام بنده تلاش کردم تا همزمان دو خط مترو نیز برای مردم ساخته شود.

هاشمی ادامه داد: این طرح برای راه آهن با تلاش بی وقفه پیمان کار پروژه یعنی قرارگاه خاتم الانبیا پیش رفت و راه آهن به زیرزمین رفت اما متأسفانه آن دو خط مترو بیش از ۱۴ سال است که مورد استفاده قرار نگرفته و باید در انتهای دولت آقای روحانی یک اقدامی برای آن انجام شود.

وی ابراز داشت: با اجرا شدن پروژه مترو در این منطقه، توسعه‌ای به خط ۳ مترو داده می‌شود و بخش جنوب غربی تهران نیز از حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند. پیش بینی می‌شود که بیش ۳۰۰ هزار سفر با راه اندازی این خط مترو انجام شود و تراکم شهریار، اندیشه، قلعه حسن خان و غیره نیز از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: پروژه شهید نجفی رستگار نیز ابتدا بیش از ۶ کیلومتر بود که بخش ابتدایی آن افتتاح شد و حال حدود ۵ کیلومتر آن در حال افتتاح است و بخش جنوبی آن فعال است و مردم می‌توانند به سمت جاده خراسان بروند.

هاشمی افزود: امروز ۲۰ دی ماه است و حدود ۱۶۸ سال پیش در چنین روزی میرزا تقی‌خان امیرکبیر به قتل رسید و می‌توان او را نخستین سردار سازندگی ایران نام نهاد. این پروژه به نام سردار جنگ تحمیلی کشور و شهید بزرگوار کاظم نجفی رستگار نام گذاری شده و از دستاوردهای مدیریت قبلی و فعلی شهری است که با وجود همه مشکلات اقتصادی و تلاش کارگران و پیمانکار پروژه، شاهد به نتیجه رسیدن این پروژه هستیم.

وی تصریح کرد: این پروژه بخشی از ترافیک آزادگان و میدان افسریه را حل می‌کند. شهید رستگار از نسل اولیه فرماندهان جنگ و از یاران شهید چمران و شهید متوسلیان بود اما به دلیل برخی مسائل کم‌تر نام ایشان برده می‌شد اما خوشبختانه امروز شاهد نام گذاری این پروژه به نام این شهید بزرگوار هستیم.

رئیس شورای شهر گفت: لازم است تا رسانه‌ها و صدا و سیما نیز بیشتر به موضوع این شهدای گرانقدر کشور بپردازند و آنها را یاد کنند. متأسفانه در سالروز فوت آیت الله رفسنجانی نیز در صدا و سیما هیچ یادی از ایشان نشد.

نظر شما