شناسهٔ خبر: 167598 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چرا پرواز مسنقیم به آنتالیا ندارم

چرا پرواز مستقیم به آنتالیا ندارم؟

حتما برای شما هم اتفاق افتاده‌ است که برای سفر به آنتالیا، نام آن‌ را روی برد فرودگاه‌های مختلف کشور ندیده ‌باشید. علت این امر هم این است که پروازهای آنتالیا به صورت مستقیم صورت نمی‌گیرد.

در این مطلب همراه ما باشید تا دلیل آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

آنتالیا کجاست؟

آنتالیا یکی از استان‌های کشور ترکیه با مرکزی بهمین نام است که از گردشگرپذیرترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود. همان‌طور که می‌دانید، سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی و استفاده از امکانات رفاهی و آب‌ و هوای مناسب این کشور، به ترکیه سفر می‌کنند که طبق آمارهای منتشر شده، حدود سی درصد از این گردشگران، تور آنتالیا را مقصد سفر خود قرار می‌دهند.

ترکیه یکی از همسایگان ایران است که فاصله‌ی کمی هم تا کشور ما دارد. به همین دلیل، بسیاری از ایرانی‌ها هم به این کشور سفر می‌کنند. تعطیلات تابستان و نوروز فرصت مناسبی را برای بسیاری از ایرانی‌ها فراهم آورده تا به آنتالیا سفر کنند. از طرفی، میزبانان نیز برای مهمانان ایرانی خود احترام ویژه‌ای قائلند. جالب است بدانید غذاهایی که در آنتالیا متناسب با ذائقه‌ی ایرانی‌ها طبخ می‌شود، از غذاهای اروپایی و ترک بسیار بیش‌تر است.

جاذبه‌های دیدنی و تفریحی این شهر به‌ قدری متنوع و جذاب است که هر فردی را ترغیب به بازدید از آن می‌کند. انواع پارک‌های ساحلی، آکواریوم‌های بزرگ و دیدنی، مراکز خرید متنوع و بسیاری جاذبه‌های دیگر در این شهر وجود دارد.

ناگفته نماند که در آنتالیا، مراکز خرید پرشماری هم هست که بسیاری از افراد فقط برای خرید و استفاده از محصولات متنوع این شهر، به آنجا سفر می‌کنند.

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید، بهتر است اواخر اسفند هر ماه تا اواخر خرداد سال بعد را برای سفر خود مد نظر قرار دهید. آنتالیا، آب ‌و هوای بسیار مطبوعی دارد. به همین دلیل جمعیت آن در ماه‌هایی از سال که هوا به نسبت گرم‌تر است، تقریبا دو برابر می‌شود. این شهر در ماه‌های عادی سال، حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد که در این جمعیت در سایر فصول به چهار میلیون نفر هم خواهد رسید

برای سفر به آنتالیا، باید چه کار کنیم؟

ساده‌ترین راه برای سفر به آنتالیا، ثبت‌نام در یک تور گردشگری است. اگر قصد دارید خودتان به این شهر سفر کنید، به سایت‌های مختلف آژانس‌های هواپیمایی سری بزنید و بلیط مدن مد نظر خود را خریداری کنید. البته به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم‌کرد، پرواز مستقیم از تهران به مقصد آنتالیا وجود ندارد و شما می‌توانید شهرهای دیگر را انتخاب و از آن‌جا به آنتالیا بروید. امکان خرید بلیط برای شما در تمامی روزهای هفته وجود دارد.

برای سفر به آنتالیا و کشور ترکیه، می‌توانید از انواع راه‌های زمینی و هوایی استفاده کنید. خوشبختانه به دلیل نزدیک بودن ترکیه به ایران، امکان سفر زمینی به این کشور از آنتالیا وجود دارد. بنابراین اگر دوست دارید از زیبایی‌های جاده و مسیر لذت ببرید، حتما از راه زمینی اقدام به سفر کنید. اما اگر حوصله‌ی سفر زمینی را ندارید و می‌خواهید زودتر به مقصد برسید، می‌توانید از انواع پروازهای هوایی به مقصد ترکیه استفاده کنید.

نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که پرواز مستقیم از ایران به مقصد آنتالیا صورت نمی‌گیرد و شما باید بلیط شهر دیگری از شهرهای کشور ترکیه را بگیرید و بعد از آن‌جا به سمت آنتالیا حرکت کنید.

برای سفر به آنتالیا، بلیط کدام شهر را بگیریم؟

شما می‌توانید برای سفر به آنتالیا به این صورت اقدام کنید که بلیط پرواز به مقصد آدنا را بگیرید. به این ترتیب، هواپیما در میانه‌ی راه برای سوخت‌گیری به مدت 45 دقیق در فرودگاه این شهر توقف خواهد داشت. شما در این مدت، در هواپیما می‌مانید. پس از آن به سمت فرودگاه بین‌المللی آنتالیا خواهید رفت. شاید ساعت‌های پروازی تهران به آنتالیا را بخواهید بدانید از همین رو، روی لینک کلیک کنید.

یک روش دیگر استفاده از پروازهای فرودگاه اسپازتا است. فرودگاه اسپارتا در 176 کیلومتری آنتالیا واقع شده‌است، به همین دلیل شما مجبور خواهید شد مابقی مسافت را به‌ صورت زمینی طی کنید و از اتوبوس یا ماشین‌های سواری استفاده کنید. برای این سفر زمینی باید چیزی حدود سه‌ و نیم تا چهار ساعت فرصت بگذارید.

شهرهای نزدیک دیگری هم به آنتالیا وجود دارد که شما می‌توانید بلیط پرواز خود را به مقصد این شهرها بگیرید. در واقع در بلیطی که شما تهیه می کنید، نام مقصد شهر آنتالیا نوشته شده ‌است. اما پرواز در شهرهای نزدیک به آنتالیا مانند قازیان‌ تپه به زمین خواهد نشست و شما باز هم مجبور خواهید بود مابقی مسافت را به صورت زمینی بپیمایید.

البته این شهرها، فاصله‌ی کمتری تا آنتالیا دارند و نیازی نیست زمان زیادی را برای طی مسیر و رسیدن به مقصد در نظر بگیرید.

آنتالیا شهری گردشگرپذیر با آب ‌و هوای مدیترانه‌ای و بسیار مطبوع، گردشگر پذیرترین شهر ترکیه است که افراد زیادی دوست دارند از جاذبه‌های دیدنی آن بازدید و تعطیلات خود را با سفر این شهر بگذرانند. اما متاسفانه پرواز مستقیم از ایران به مقصد این شهر وجود ندارد. ما در این مطلب راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل پیش‌ روی شما گذاشته‌ایم که امیدواریم از آن استفاده کرده‌ باشید.

نظر شما