شناسهٔ خبر: 167596 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شورای رقابت مقصر اصلی گرانی اخیر بازار خودرو

حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید شورای رقابت با قیمت‌گذاری جدید خودرو در پازلی که دیگران برای این شورا چیده، گام برداشته است.

به گزارش «نماینده»، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با انتقاد از فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، گفت: در شرایطی که برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت خودرو امری ضروری بوده و مسئولان امر برای تحقق این مهم باید زمینه را فراهم کنند، تصمیم شورای رقابت درباره فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو موجب التهاب بازار چهارچرخ‌ها شده است.

تصمیم شورای رقابت درباره فرمول جدید قیمت گذاری خودرو اشتباه است

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود نزولی شدن قیمت فولاد، نرخ ارز و بهای محصولات پتروشیمی انتظار می‌رفت شورای رقابت قیمت خودرو درب کارخانه را کاهش دهد تا مردم از ثبات بازار مطمئن شوند اما فرمول جدید همانند هشداری به سوداگران بود مبنی بر اینکه بازار خودرو ظرفیت التهاب آفرینی را دارد.

وی اضافه کرد: در شرایطی که قیمت خودرو نزولی است اقدام شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو در کارخانه معنا ندارد و بیانگر این است که هرچند این شورا مرجعی قانونی است اما تصمیم اشتباهی گرفته و خطا کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه شورای رقابت با قیمت گذاری جدید خودرو در پازلی که دیگران برای این شورا چیده، گام برداشته است، ادامه داد: التهابات بازار خودرو ممکن است به سایر بخش‌ها نیز تسری پیدا کند.

افزایش قیمت خودرو درپی فرمول جدید قیمت‌گذاری تعمدی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه امیدوارم با ورود سازمان بازرسی و قوه قضاییه با افرادی که در تصویب فرمول جدید قیمت گذاری خودرو کارشکنی کردند، برخورد جدی شود، تصریح کرد: از آنجا که قیمت خودرو سیر نزولی داشت اما با تصمیم شورای رقابت التهاب مجدد به بازار بازگشت به نظر می رسد تعمدی در کار است.

حسینی کیا با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته خودروسازان با اخذ مجوز چندین بار قیمت محصولات خود را افزایش دادند، گفت: باید به جای افزایش قیمت کارخانه‌ای، با اخذ مالیات سنگین از خرید و فروش خودرو بساط دلالی را جمع کرد.

نظر شما