شناسهٔ خبر: 167591 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده با شفاف سازی در بودجه ۱۴۰۰ افزایش می یابد

حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با بررسی‌ها و شفاف‌سازی که در کمیسیون تلفیق انجام شد، درآمدهای دولت در سال ۱۴۰۰ از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده از ۸۱ هزار میلیارد تومان به ۱۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: در این جلسه با بحث و بررسی‌ها و شفاف‌سازی‌هایی که در حوزه درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفت، درآمدهای دولت از این بخش در سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.  

وی افزود: بر این اساس درآمدهای دولت از محل دریافت مالیات بر ارزش افزوده، از ۸۱ هزار میلیارد تومان به ۱۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافت و این مقدار منابع درآمدی بودجه برای بخش مالیات بر ارزش افزوده در سال ۱۴۰۰ درنظر گرفته شد.  

وی اظهار داشت: همچنین براساس مصوبه امروز کمیسیون، معافیت مناطق آزاد تجاری از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده که عوارض نیز زیرمجموعه این بخش بود لغو و ۱۰ هزار میلیارد تومن اعتبار منابع درآمدی از این بخش برای بودجه سال آینده پیش‌بینی شد.  

حاجی دلیگانی افزود: علاوه بر این اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند که ۵۰ درصد از معافیت‌های مالیاتی صادرات نفت خام و منابع معادنی خام و نیمه خام به خارج از کشور لغو شود.  

وی افزود: رویکرد کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ بر این است که با شناسایی درآمدهای پنهان در بخش مالیاتی و افزایش درآمدها از این بخش، از وارد آمدن فشار به مردم برای پرداخت مالیات بیشتر جلوگیری کند.  

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰  در پایان گفت: همچنین ما در کمیسیون تلفیق تلاش داریم که یارانه مستقیما به دست مصرف کننده اصلی برسد نه اینکه در قالب ارز ارزان‌قیمت برای واردات کالاهای اساسی دراختیار دلالان و واسطه‌ها قرار گیرد.

 مصوبات فوق پس از رای گیری در صحن علنی و تصویب آن توسط نمایندگان برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و پس از تایید این مصوبات از سوی شورای نگهبان به عنوان قانون ابلاغ و لازم الاجرا خواهد بود.

نظر شما