شناسهٔ خبر: 167590 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسیدگی به لوایح FATF فقط دارد وقت مجمع را می‌گیرد

احمدحسین فلاحی عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: FATF به یک موضوع سیاسی در کشور تبدیل شده و رسیدگی به لوایح آن فقط دارد وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌گیرد.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بخش‌های زیادی از FATF در کشور هم اکنون در حال اجراست و این درحالی است که اجرای چنین مواردی نیازمند مصوبه مجلس است و بدون آن که این قرارداد به تصویب مجلس رسیده باشد در کشور در حال اجرا شدن است.

وی افزود: برخلاف فضاسازی‌های انجام شده در کشور که گفته می‌شود با اجرای FATF  برداشته می‌شود و بلوک و دارایی‌های بلوکه شده ما آزاد خواهد شد طبق گفته سردمداران و گردانندگان اصلی این گروه مالی اجرای پذیرش و اجرای FATF هیچ ربطی به آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده و رفع تحریم‌های بانکی ندارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: موضوع FATF امروز به یک فضاسازی سیاسی در کشور تبدیل شده و لایحه مربوط به آن تنها دارد وقت مجمع تشخیص مصلحت نظام را می‌گیرد و ثمری جز این برای کشور ندارد.

فلاحی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم بخش‌های زیادی از FATF در حال حاضر در کشور در حال اجراست و ثمره آن همین شده که دو تا از بانک‌های داخلی ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کردند و طی نامه رسمی به این نهاد انقلابی عنوان کردند که به خاطر اجرای دستورات FATF نمی‌توانند با سپاه مبادلات مالی داشته باشند.

وی افزود: امروز اجرای FATF امروز در کشور ما باعث شده تا ما به یک خودتحریمی برسیم و نمونه آن هم همانی بود که  آن را در بالا ذکر کردم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آمریکا و اروپا درصدد هستند تا با اجرای FATF ارتباطات مالی سپاه با جبهه مقاومت را کنترل کنند و در واقع هدف آنها از FATF برجام های ۲ و ۳ و ۴ است.

فلاحی خاطرنشان کرد: آنها با اجرای FATF دنبال محدودسازی قدرت منطقه‌ای ایران و نیز اعمال محدودیت در مسئله موشکی و عقب راندن ایران در این حوزه هستند.

وی افزود: قانون مبارزه با پولشویی در کشور داشته‌ایم و حال اگر هدف مبارزه با پولشویی و شفافیت مالی است باید همان قوانین اجرا و در صورت نیاز اصلاح شوند نه اینکه ما بخواهیم به مجامعی به پیوندیم که به‌دنبال محدودسازی کشور ما هستند.

نظر شما