شناسهٔ خبر: 167586 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

بذرپاش: دیوان محاسبات، عملکرد دستگاه‌ها درباره سند تحول آموزشی را حسابرسی خواهد کرد

بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور در دیدار با وزیر و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش گفت: دیوان محاسبات، عملکرد دستگاه‌ها درباره سند تحول آموزشی را حسابرسی خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، مهرداد بذرپاش با حضور در وزارت آموزش و پرورش، ضمن دیدار با  وزیر آموزش و پرورش در حضور معاونان این وزارتخانه، از بستر شبکه شاد به صورت زنده با مدیران کل استان‌ها به گفتگو پرداخت و نکات مهمی را مطرح کرد.

وی در ابتدای نشست با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی عالم مجاهد، متواضع، بصیر و مظلوم بودند، گفت: شرایط کرونایی وظایف مظاعفی را بر آموزش و پرورش تحمیل کرده است که قطعا بسترساز تحولات جدیدی در نظام تعلیم و تربیت حتی در دوره پساکرونایی خواهد شد که در شیوه نظارت‌ها هم ایجاد تحول خواهد کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاهی آبرومند است که باید از این آبرو محافظت کرد. بنابراین، اگر چه در شکل قانون حسابرسی رعایت خواهیم داشت، اما در روح اجرا و تفاسیر آن قطعا به نفع نظام تعلیم و تربیت عمل خواهیم کرد.

بذرپاش با بیان اینکه از امروز کارگروه مشترک دیوان محاسبات و وزارت آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد آموزش و پرورش کمترین انحراف را در حسابرسی‌ها داشته است که با یک عزم جدی‌تر، قطعا به سمت صفر سوق پیدا خواهد کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اظهار داشت: در ماه‌های پایانی دولت‌ها بعضا مدیران دچار محافظه‌کاری ناشی از ترس حسابرسی پس از دوره مدیریت می‌شوند. بنده از شما درخواست می‌کنم حتما تصمیمات درست را اتخاذ و آن‌ها را با دقت عملیاتی نمایید. قول می‌دهم در دیوان از تصمیمات صحیح شما حمایت نماییم.

وی با بیان اینکه شجاعت و انقلابی‌گری به معنای رفتار غیرقانونی نیست بلکه در تصمیم گرفتن و اجرای دقیق و صحیح تکالیف قانونی تا روز پایان حضور در عرصه مدیریت است، گفت: ظرفیت دیوان محاسبات در خدمت اجرای سند تحول آموزش و پرورش است و بررسی نوع رفتار سایر دستگاه‌ها در این باره را به عنوان حسابرسی عملکرد آنها، در دستور کار قرار خواهیم داد و کمک بعدی ما، پیگیری اجرای قوانین بر زمین مانده است.

بذرپاش با اشاره به اینکه در مدارس دولتی سرانه آموزشی دانش آموزان بیشتر از مدارس غیردولتی است، اما در افکار عمومی نسبت به مدارس دولتی تخریب صورت گرفته که لازم است این ذهنیت بازسازی شود، گفت: سهم آموزش و پرورش از محل عوارض که توسط شهرداری‌ها اخذ می‌شود، طبق قانون باید پرداخت گردد و برخی شهرداری‌ها در این موضوع اهمال دارند که رسیدگی خواهد شد

نظر شما