شناسهٔ خبر: 167584 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دولت دورکاری حداکثری را برگرداند

محمدعلی محسنی بندپی یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای تهران در توصیه‌ای از دولت خواست که دورکاری حداکثری را اعمال کند.

به گزارش «نماینده»، محمدعلی محسنی بندپی، اظهار کرد: برهیچ فردی پوشیده نیست که آلودگی هوای تهران عوارض جدی و مشکلات تنفسی به دنبال خواهد داشت. سالانه به دلیل آلودگی هوا تعداد افراد زیادی با زمینه‌ی بیماری تنفسی را از دست می‌دادیم. هر سال وقتی شاخص آلودگی هوا به مرحله‌ خطرناکی می‌رسید در ابتدا تلاش می‌شد که با هشدارهایی افراد آسیب‌پذیرتر همچون افراد مسن، کودکان و خانم‌های باردار را از ورود به فضای آلوده پرهیز دهند و آنها را برای ماندن در منزل ترغیب کنند. وقتی که سطح آلودگی هوا به وضعیت هشدار می‌رسید کل شهر تعطیل می‌شد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل کرونا، موضوع آلودگی هوا باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد چون برخی بعد از ابتلا به کرونا دچار بیماری ریوی شده و آنها نسبت به افراد عادی بیشتر در معرض خطر هستند. پس به ستاد ملی مبارزه با کرونا و استانداری تهران این توصیه را می‌کنم که بیشتر از قبل اولویت خود را برای سلامتی مردم قرار دهد. اگر شاخص استاندارد آلودگی هوا از حد معمولی گذشت باید تمامی تلاششان را به کار گیرند تا سلامتی حفظ شود و وضعیت بهتر مدیریت گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه اعمال محدودیت‌ها و به دنبال آن کاهش میزان مرگ و میر و مبتلایان به کرونا اظهار کرد: بعد از گذشت یک ماه و نیم آمار فوتی‌های کرونا به حدود ۱۱۰ نفر رسید یعنی بدون صرف هزینه هنگفت برای واکسن کرونا و تنها با حفظ پروتکل‌های پیشگیری، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز مردم از سفرها و تجمعات غیرضرور در کنار استفاده اجباری از ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده توانستیم میزان فوتی‌ها را تا یک پنجم یعنی ۸۰ درصد کاهش دهیم یعنی از حدود ۵۰۰ نفر فوتی به حدود ۱۰۰ فوتی رسیدیم این یعنی با اعمال حاکمیت و رفتارهای سختگیرانه می‌توان حتی به نتیجه موثرتر از تزریق واکسن دست پیدا کرد.

محسنی بندپی ادامه داد: این وضعیت را می‌توان درباره آلودگی هوای تهران پیاده کرد دولت تصمیم گیری کند که وقتی شرایط هوای تهران به حد خطرناک رسیده نسبت به تعطیلی تهران اقدام کند. البته تعطیلی به معنای بسته شدن ادارات نیست بلکه می‌توان از ظرفیت دورکاری حداکثری استفاده و کارها را پیش برد ما هم در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌کنیم دولت را مکلف به استفاده از دورکاری کنیم. باید از تجارب کشورهای دنیا استفاده کرد؛ دورکاری فوایدی دارد که از جمله آن کاهش آلودگی و افزایش بهره‌وری است، لذا دولت دورکاری حداکثری را برگرداند.

نظر شما