شناسهٔ خبر: 167531 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تفکرات لیبرالیستی مسیر اقتصادی کشور را با ضعف مواجه کرد

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفت: آنچه درکشور ضعف داریم از سوی کسانی است که ادعای انقلابی گری دارند و تفکر لیبرالیستی این افراد برای کشور در مسیراقتصادی ضعف ایجاد کرد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم نهم دی «روز بصیرت و میثاق با ولایت» که به صورت مجازی در اصفهان برگزار شد ضمن تسلیت ایایم شهادت حضرت زهرا (س) و شهید قاسم سلیمانی و گرامی داشت ۹ دی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یک مکتب است، اظهار داشت: باید گفت مهم‌ترین ویژگی این حضرت ذوب در ولایت بودن بود و ایشان اولین شهیده ولایت بود.

وی با تاکید بر اینکه حضرت زهرا (س) سرباز ولایت بود و خانه به خانه مسیر و سیره پیامبر اکرم (ص) را به بزرگان جامعه یادآور می‌شدند، اضافه کرد: ایشان همواره بر صحابه پیامبر (ص) حجت را تمام می‌کردند اما در همان زمان کسانی تذکرات این حضرت را متوجه می‌شدند که بصیرت داشتند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری شرط تقوا را بصیرت می‌دانند، اضافه کرد: باید بدانیم در چه زمانی سخن بگوییم و چه زمانی سکوت کنیم، چه زمانی فرید بزنیم و چه زمانی آهسته سخن بگوییم و به موقع هر آنچه لازم را انجام دهیم.

۹ دی در مسیر عاشورا است

وی با تاکید بر اینکه ۹ دی تجلی بصیرت عمومی برای ولایت بود، ابراز داشت: عمارها، سلیمان‌ها و مالک‌ها در نقاط مختلف کشور ایستادند و از ولایت دفاع کردند.

حاجی بابایی با بیان اینکه ۹ دی در مسیر عاشورا است، گفت: هر روز ۹ دی داریم باید توجه داشته باشیم که هر لحظه عاشورا است و باید تشخیص دهیم چه موقع بایستیم و به دلیل هر کاری که می‌کنیم از کسی بستانکار نباشیم.

وی با بیان اینکه حرکت مردم ایران در ۹ دی انقلاب را بیمه کرد، ادامه داد: کسانی نمی‌خواستند واقعیت انقلاب اسلامی را بپذیرند و از این رو فتنه ۸۸ را رقم زدند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ که برخی آن را دیوانه می‌خوانند رفتار منطقی در خصوص واگذاری دولت پس از باختش در انتخابات پیش گرفته است، ادامه داد: این در حالی است که برخی در انتخابات ۸۸ اقدامات ناشایستی را انجام دادند که ضعفی را دست جهانیان دادند و آثار آن را تاکنون و حتی در داروی بیماری کرونا شاهد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تحریم‌های کنونی برای ایران تاکنون برای هیچ کسی نبوده است، ادامه داد: این تحریم‌ها به اندازه‌ای ظالمانه است که به سفره مردم نیز دست اندازی کرده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه ملت ایران با شرافت هستند و در جهان نظیر ندارند، ادامه داد: مردم ایران ثابت کردند شرم مال کسانی است که خوب کار نمی‌کنند و از این ملت دزدی می‌کنند و آنهایی که بخواهند برای خودشان زندگی شأن را خارج از ضابطه بسازند و به شرایط زندگی مردم توجهی نکنند.

تفکرات لیبرالیستی کشور را در مسیر اقتصادی با ضعف مواجه کرد

وی با بیان اینکه آنچه ضعف داریم از سوی کسانی است که ادعای انقلابی گری دارند، ادامه داد: هر تفکر لیبرالیستی که در ذهن این افراد وجود داشت برای کشور در مسیر اقتصادی ضعف ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خانواده شهدا در گروگان تفکر اقتصادی لیبرالیسیتی است که برخی طی ۴۰ سال در کشور ایجاد کرده‌اند، ابراز داشت: این افراد در هر دوره که بودند آسیب زدند و این افراد در دوران دفاع مقدس زمین گیر شدند.

وی با بیان اینکه امروز باید بدانیم رهبر معظم انقلاب بر ثروت‌های داخلی، نیروی انسانی موجود و دانش و فناوری در کشور اعتقاد دارند، اضافه کرد: ما وابسته به هیچ کشوری نیستیم، البته این به معنای ارتباط برقرار نکردن با دیگر کشورها نیست اما اعتقاد ما بر این است که با عزت با دیگران ارتباط بگیریم.

حاجی بابایی با بیان اینکه ژله‌های سیاسی و اقتصادی کشور نمی‌توانند سرپا بایستند، اضافه کرد: ما باید سرپا بایستیم، ما در سیاست، اقتصاد و جنگ یادگرفتیم سرپا بایستیم و باید سرپا شهید شویم و این حرف اول و آخر شهیدان بوده است.

وی با بیان اینکه امروز هم انقلاب پرقدرت از این معبر عبور خواهد کرد، اضافه کرد: این ملت شکوفایی لازم را به دست خواهد آورد، اقتصاد کشور اقتصاد قدرتمندی است.

بودجه تحویل داده شده به مجلس توان اداره کشور را ندارد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه تحویل داده شده به مجلس توان اداره کشور را ندارد، ابراز داشت: با منابع احتمالی و مصارف قطعی نمی‌توان برای کشور بودجه ریزی کرد اما باید توجه داشت که نظام توان اداره کشور را دارد.

وی با بیان اینکه وظیفه ما تقویت نظام جمهوری اسلامی ایران است، اضافه کرد: بودجه ۱۴۰۰ نیاز به جراحی‌های بزرگ دارد، رابطه نفت با دولت باید شفاف شود، منابع و مصارف باید شفاف شود و ما در این زمینه پیگیری جدی خواهیم کرد.

باید مشکلات را خارج از جنجال‌های سیاسی برطرف کرد

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی با آنچه امروز در کشور می‌بینیم متفاوت است، تصریح کرد: باید مشکلات را خارج از جنجال‌های سیاسی برطرف کرد، اقتصاد نیاز به ۹ دی و بصیرت دارد و باید با اشرافی‌گری و نه زندگی خوب دیگران برخورد کنیم.

وی با بیان اینکه اشرافی گری در برخی از گوشه‌های نظام رسوخ کرده بایستیم، ادامه داد: اگر می‌خوردند اشکالی نداشت اما با حرکاتشان مردم را خون به دل می‌کنند، ما برای نظام می‌جنگیم.

باید نفس کسانی گرفته شود که نفس مردم را گرفته‌اند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قوه قضائیه اقدامات خوبی را انجام داده اما هزاران گام برنداشته وجود دارد، اضافه کرد: باید نفس کسانی گرفته شود که نفس مردم را گرفته‌اند، ما انقلابی گری را قبول داریم و فرقی نمی‌کند فرد متخلف از کدام جناح است و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران انسان‌هایی از جنس رهبری می‌خواهد، ادامه داد: این انسان‌ها نجات کشور را دنبال می‌کنند، جمهوری اسلامی نیازمند انسان‌های سالم است که در کنار و مانند مردم زندگی کنند.

حاجی بابایی با بیان اینکه کشور نیازمند سردار سلیمانی‌ها است، ابراز داشت: کسانی باید در کشور سمت بگیرند که شبانه روز کار کنند، خالصانه برای نظام کار کنند و توقعی از نظام نداشته باشند.

شهادت شهید سلیمانی در تفکر ترامپیست تأثیرگذار است

وی با تاکید بر اینکه شهادت شهید سلیمانی در تفکر ترامپیست تأثیرگذار است، اضافه کرد: ملت ایران با دو چشم خود دیدند که جمهوری اسلامی به دلیل این شهادت‌ها ایستاده است، ما با کسی جنگ نداریم اما از خودمان دفاع می‌کنیم، ما به دنبال تفکر صلح بر اساس شرف و مصلحت در منطقه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نیازمند بصیرت در کشور هستیم، آمریکا می‌گوید در امنیت ملی باید حرف اول را بزند، مردم ما بصیرت و امنیت بالایی دارند و این مردم لیاقت شرایط خوب معیشتی و عدالت اجنتماعی هستند و مسئولان باید نسبت به این امر توجه داشته باشند.

نظر شما