شناسهٔ خبر: 167515 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تفریغ بودجه۹۸ نورافکنی برای شناسایی مسیر بودجه سال آینده است

متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ در حالیکه کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه سال آینده را بررسی می‌کند را به نورافکنی تشبیه کرد که مسیر تصویب بودجه ۱۴۰۰ را روشن خواهد کرد.

به گزارش «نماینده»، روح اله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس درباره ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ یک ماه زودتر از سنوات گذشته و تاثیر آن بر بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون تلفیق، گفت: از دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه یک ماه زودتر از موعد قانونی تشکر می‌کنم چراکه در این گزارش، تصویر روشنی از وضعیت اجرای بودجه سال ۹۸ به نمایندگان که در حال حاضر مشغول چکش کاری لایحه بودجه سال آینده هستند، ارائه می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ در حالیکه کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه سال آینده را بررسی می‌کند به نورافکنی تشبیه کرد که مسیر تصویب بودجه ۱۴۰۰ را روشن خواهد کرد، افزود: از آنجا که حرف و حدیث‌های بسیاری درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح شده است، این گزارش به تدوین بودجه واقعی‌تر کمک می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس درباره درآمدهای لایحه بودجه ۱۴۰۰، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، اوراق و ... در این لایحه با اما و اگرهای فراوانی همراه است؛ برخی کارشناسان کسری بودجه سال آینده را حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مصارف لایحه بودجه افزایش چشمگیری یافته است، ادامه داد: از آنجا که بخشی از این مصارف به سال‌های بعد منتقل می‌شود،  تورم رشد  و دولت‌های بعدی بدهکارتر شوند.

نظر شما