شناسهٔ خبر: 167505 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز به رای گذاشته خواهد شد

زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: اگر کار کمیسیون تلفیق به شیفت سوم بکشد؛ امکان رای گیری درباره کلیات آن وجود دارد.

به گزارش   «نماینده»، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آیین نامه تلفیق، در جلسه امروز کمیسیون تلفیق در ابتدا به منظور بررسی کلیات بودجه، رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی ارائه خواهد کرد و پس از آن مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و اتاق‌های سه گانه  نیز گزارش خود را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: پس از آن چهار موافق و چهار مخالف نظر خود را درباره کلیات لایحه بودجه بیان خواهند کرد و انشالله اگر کار کمیسیون تلفیق به شیفت سوم بکشد، امکان رای گیری درباره کلیات لایحه بودجه سال آینده وجود دارد و همکاران تصمیم گیری خواهند کرد. محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هم اکنون در کمیسیون تلفیق درباره درآمدها و منابع و تعهدات برای مصارف، هزینه‌های جاری و طرح های تملک دارایی در بودجه سال آینده در حال توضیح است.

زارع بیان کرد: در کمیسیون تلفیق بیشتر بحث نمایندگان به درآمدهای نفتی،   نرخ ارز، درآمدهای مالیاتی و فروش اوراق منتشر شده معطوف است که رقمی حدود  صد و سی هزار میلیارد تومان برای اصل و سود این اوراق در نظر گرفته شده و دولت باید به تعهدات خود عمل کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: اگر کلیات لایحه بودجه امروز در کمیسیون تلفیق به تصویب برسد، درباره آن تصمیم گیری خواهد شد که اگر تایید شود به کمیسیون تلفیق باز می‌گردد و اگر کلیات  رد شود، باز هم روانه دولت خواهد شد.

نظر شما