شناسهٔ خبر: 167499 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

برخی‌ها دنبال اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ در ۱۴۰۰ بودند

اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: دوباره بحث سند ۲۰۳۰ در بودجه ۱۴۰۰ مطرح و درخواست اعتبارهم کرده بودند، اما با ورود کمیسیون و مجلس این مبحث از کلیات بودجه حذف شده است.

به گزارش «نماینده»، مهدی اسماعیلی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وجود سند ۲۰۳۰ از لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ یکی از اسناد خائنانه بود و در سنوات گذشته هم در آموزش و پرورش مطرح شده بود که با تذکر مقام معظم رهبری این سند از دستور خارج شد.


وی ادامه داد: متاسفانه باز هم این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ مطرح و درخواست اعتبارهم کرده بودند، اما با ورود کمیسیون و مجلس این مبحث از کلیات بودجه حذف شده است.


رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: کمیسیون آموزش مجلس تذکر جدی به کسانی که به دنبال اجرا کردن سند ۲۰۳۰ بودند، داده شده است.


اسماعیلی تاکید کرد: مجلس این مسئله را با دقت پایش خواهد کرد که چنین اسناد خائنانه‌ای به آموزش و پرورش کشور راه پیدا نکند.


وی همچنین درباره رتبه بندی معلمان بیان کرد: در راستای ارتقای شان و منزلت معلمان لازم بود یک توجه جدی به این جایگاه شود از این رو طرح رتبه بندی معلمان در سال ۹۴ در مجلس تصویب شد، اما متاسفانه به صورت دقیق اجرایی نمی‌شود.


عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه دولت هرچه زودتر باید طرح رتبه بندی معلمان را اجرایی کند، گفت: آن چیزی که به نام رتبه بندی معلمان در کشور اجرایی می‌شود افزایش حقوق و مزایایی بوده که به تمام کارکنان دولت اختصاص پیدا کرده که شامل معلمان هم شده است.

نظر شما