شناسهٔ خبر: 167498 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

مجلس در حال دوخت لباس برای جایگاه ریاست جمهوری است

جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس گفت: نمایندگان مجلس هیچ وقت لباس قانون را اندازه نمی‌گیرند تا برای کسی بدوزند بلکه مجلس در حال دوختن لباسی است که تراز انقلاب اسلامی و جایگاه ریاست جمهوری باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی و، درباره قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال دوختن لباسی برای جایگاه ریاست جمهوری هستند، زیرا این لباس باید مبتنی بر قانون اساسی کشور و سیاست‌های کلان نظام باشد.


وی ادامه داد: بعد از گذشت ۴۲ سال از انقلاب اسلامی باید مقام و جایگاه ریاست جمهوری دارای یک چارچوب اساسی باشد از این رو نمایندگان مجلس درصدد هستند تا لباسی درخور شأن ریاست جمهوری بدوزند.

وی با بیان اینکه افرادی که قصد نشست بر صندلی ریاست جمهوری را دارند باید دارای شأنیت باشند، بیان کرد: قصد مجلس این است که نگذارد افرادی در این جایگاه حضور پیدا کنند که کوچکتر از این جایگاه هستند، زیرا باعث تلف کردن وقت مردم و کشور می‌شوند.


رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس با اشاره به معیارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: فردی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود باید جامعیت لازم و کافی را در تمام زمینه‌ها از نظر مدیریت و سوابق اجرایی داشته باشد و یک فرد کاملا سیاسی و مذهبی باشد.


وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقد هستند که مجلس درحال تصویب قانون انتخابات با فوریت و بدون کار کارشناسی برای رساندن به انتخابات ۱۴۰۰ هست؟، بیان کرد: اصلا چنین چیزی نیست که مجلس بدون کار کارشناسی شده درحال تصویب قانون انتخابات باشد. باید گفت این قانون در مجالس گذشته بررسی و کار شده و همچنین مجلس یازدهم هم مبتنی بر قانون اساسی و سیاست‌های کلان نظام انتخاباتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کرده اند این طرح را آماده کرده است پس طرح آبکی نیست.


جوکار در پایان گفت: این حرفی که بیان می‌شود مجلس درحال تصویب طرحی کارشناسی نشده و بدون مطالعه هست تا بتواند به انتخابات ۱۴۰۰ به صورت فوریت برساند تا کاندیدای مورد نظر خود را در این جایگاه بنشاند این حرف و سخن کاملا غلط است.


رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در پاسخ به این سوال که برخی بیان می‌کنند مجلس درحال دوختن لباسی برای شخص خاصی است؟، گفت: نمایندگان مجلس هیچ وقت لباس قانون را اندازه نمی‌گیرند تا برای کسی بدوزند بلکه مجلس در حال دوختن لباسی است که تراز انقلاب اسلامی و جایگاه ریاست جمهوری باشد.


جوکار تصریح کرد: این لباس برای همه هست. یعنی هرکس می‌بیند که این لباس مناسب تن او هست و بر تنش می‌شود می‌تواند آن را بر تن کند و اگر هم برایش بزرگ باشد پس نمی‌تواند در این جایگاه حضور پیدا کند.

نظر شما