شناسهٔ خبر: 167487 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

گزارش تفریغ بودجه ۹۸ منبع خوبی برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ است

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس سال‌های پیش در زمان بررسی بودجه با توجه به نبود گزارش تفریغ، لایحه بودجه را با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌ها بررسی می‌کرد اما اکنون گزارش تفریغ بودجه ۹۸ می‌تواند منبع خوبی برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ باشد.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ارسال گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ از سوی دیوان محاسبات کشور به مجلس پیش از موعد مقرر گفت: با بررسی این گزارش می‌توان، احکام دارای انحراف، دلایل آن و ... را شناسایی و در نحوه تصویب لایحه بودجه سال آینده به عنوان یک الگو مورد استفاده قرار داد.

وی ادامه داد: بررسی گزارش تفریغ بودجه ۹۸ باید از چند جهت انجام شود، از یک طرف باید دید، این حکم یا تبصره چه روند اجرایی و عملکردی در سال ۹۸ داشته و آن را نسبت به بودجه‌ریزی سال آینده مقایسه کرد تا بتوان برای ۱۴۰۰ تدبیر کرد و از سوی دیگر از قید احکام بدون قابلیت اجرا و دارای انحراف هم جلوگیری کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه نظارت بر روند اجرای بودجه به دو مرحله در زمان اجرا و دیگری نظارت پسینی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: گزارش تفریغ بودجه ۹۸ یک گزارش پسینی از اجرای بودجه سالانه کشور است و دیوان محاسبات بعد از پایان سالی بودجه، روند اجرا را با احکام آن مقایسه می‌کند تا میزان و نحوه اجرای این احکام را توسط دستگاه‌های اجرایی تعیین کند.  

مفتح تصریح کرد: مجلس بویژه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات سال‌های پیش هم در زمان بررسی بودجه با توجه به نبود گزارش تفریغ، لایحه بودجه را با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار می‌داد اما اکنون گزارش تفریغ بودجه ۹۸ می‌تواند منبع کاری برای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ باشد.

نظر شما