شناسهٔ خبر: 167482 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه ۱۴۰۰ با وضعیت فعلی تورم ۶۰ درصدی را به جامعه تحمیل می‌کند

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با شرایط فعلی آن باعث تحمیل تورم ۶۰ درصدی در سال آینده به جامعه خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با وضعیت فعلی آن، تورم ۶۰ درصدی را به کشور و جامعه تحمیل خواهد کرد.  

وی افزود: دولت در لایحه سال آینده سهم درآمدهای مالیاتی را ۱۰ درصد کاهش داده و ما شاهدافزایش اتکا به درآمدهای نفتی در لایحه بودجه سال بعد هستیم.  

نماینده مردم تبریز در مجلس اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ سهم درآمدهای مالیاتی را ۱۰ درصد کاهش داده و همانطور که گفتم تکیه به درآمدهای نفتی را افزایش داده و تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت برای بودجه سال بعد در بخش درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده است.  

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که دولت قادر به تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در شرایط فعلی نیست و موافقت رهبر انقلاب با کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی حکایت از این امر دارد.  

وی افزود: همانطور که گفتم دولت قادر به فروش، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در سال بعد نیست و برای جبران اعتبارات پیش‌بینی شده رو به استقراض و چاپ بی‌پشتوانه روی خواهد آورد که این نوع چاپ پول موجب افزایش تورم در جامعه خواهد شد.  

نظر شما