شناسهٔ خبر: 167477 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی صرفا یک پیشنهاد است

میر تاج الدینی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی تاکید کرد که اخذ مالیات یک در هزار از تراکنش‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان صرفا یک ایده است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون اخذ مالیات ۱۰ هزار تومانی از تراکنش‌های ۱۰ میلیونی بیان کرد: منابع درآمدی در لایحه بودجه از چهار منبع درآمدهای نفتی، درآمدهای مالیاتی، درآمدهای گمرکی و فروش اموال دولتی دیده می‌شود و در همه کشورها درآمدهای مالیاتی را به عنوان درآمد پایدار تلقی می‌کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در بررسی پیشنهادات مربوط به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بنده پیشنهادی را در خصوص اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی مطرح کردم که براساس این پیشنهاد یک در هزار از تراکنش‌های بالاتر از ۱۰ میلیون تومان مالیات اخذ شود، یعنی برای تراکنش‌های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان مالیات و تراکنش‌های ۱۰۰ میلیون تومانی، ۱۰۰ هزار تومان مالیات اخذ شود اما این خبر به نحوی منتشر شد که گویا قرار است از تراکنش‌های ۱۰ میلیون تومانی، ۱۰ هزار تومان مالیات اخذ شود که بعدا اصلاح شد.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: یکی از نکاتی که در بررسی این پیشنهاد مطرح شد این بود که در صورت تصویب این پیشنهاد امکان حذف برخی از مالیات‌های دیگر وجود دارد و این پیشنهاد مشمول اقشار متوسط جامعه نمی‌شود و تراکنش‌های ۱۰ میلیون به بالا را در بر می‌گیرد، اما این تنها یک ایده است و هنوز حتی به تصویب کمیسیون نیز نرسیده است. بنده نیز تاکید داشتم که باید از نظر کارشناسان اقتصادی نیز استفاده کرد. در نهایت اگر به تصویب کمیسیون برسد و کمیسیون تلفیق نیز به آن رای دهد و در صحن مجلس شورای اسلامی نیز به تصویب برسد قابل اجرا خواهد بود.

نظر شما