شناسهٔ خبر: 167424 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رعایت طبقه‌بندی امنیتی در طرح شفاف‌سازی آراء نمایندگان ضرورت دارد

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شفافیت در تصمیم گیری ها باید برای همه نهادهای تصمیم گیری و سایر قوا لحاظ شود.

به گزارش«نماینده» جلیل رحیمی جهان آبادی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: شفافیت تصمیم گیری به طور عام در نظام های دموکراتیک یک اصل است؛ یعنی مردم حق دارند وقتی مسئولی را برای هدایت امور انتخاب می کنند، بدانند به چه سمت و سویی حرکت می کند.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد اینکه بخواهیم مجلس شورای اسلامی و فعالیت های کارشناسی که امنیت ملی را تامین می کند را از طریق شفافیت آراء تحت فشار افکار عمومی و رسانه ای قرار دهیم، بدون شک در دراز مدت به کشور آسیب می زند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: یکسری امور در همه کشورها شفاف اعلام نمی شود زیرا می تواند شامل مسائل امنیتی و سری باشد که در این طرح موضوع طبقه بندی لحاظ نشده است.

 رحیمی جهان آبادی افزود: نماینده ها بخشی از حاکمیت هستند و شفافیت برای سلامت نمایندگان خوب است زیرا افراد می دانند که مردم رصدشان می‌کنند و باید منافع مردم را رعایت کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین شفافیت آراء موجب می شود نمیاندگان بدانند تحت قضاوت مردم قرار دارند لذا اهرم مثبتی است اما باید جنبه محرمانه و سری تصمیم گیری ها لحاظ شود.

نظر شما