شناسهٔ خبر: 167413 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس از تولید خودروی ارزان قیمت استقبال می‌کند

ایران خودرو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه نمایندگان از تولید خودروی ارزان قیمت استقبال و حمایت می‌کنند، می‌گوید در شرایط کنونی که قیمت خودرو در بازار سر به فلک کشیده و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته، برنامه ریزی برای تولید خودروی ارزان قیمت یکی از ضرورت‌ها است.

به گزارش «نماینده»، فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره صحبت‌های مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر تولید خودروی ارزان قیمت، گفت: در شرایط کنونی که قیمت خودرو در بازار سر به فلک کشیده و قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته، برنامه‌ریزی برای تولید خودروی ارزان قیمت یکی از ضرورت‌ها است و خودروسازان باید برای تحقق این مهم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان از تولید خودروی ارزان قیمت استقبال و حمایت می‌کنند، افزود: وزیر صمت در تلاش است با شکست انحصار بازار خودرو، قیمت چهارچرخ‌ها را به نفع مردم متعادل کند.

وی واردات خودرو با ارز منشا خارجی را یکی از راهکارهای شکست انحصار در این حوزه دانست و اضافه کرد: در صورتی که درهای ورودی کشور به روی خودروهای باکیفیت خارجی باز شود، شرکت‌های خودروسازی ناچار می‌شوند برای کاهش قیمت و ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

بازار خودرو به واردات چه نوع خودرویی نیاز دارد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره نوع خودروهای وارداتی، توضیح داد: در شرایط کنونی باید زمینه واردات خودروهایی فراهم شود که قاطبه جامعه توانایی خرید آن را داشته باشند زیرا واردات با هدف ساماندهی بازار انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از آنجا که هدف از واردات، افزایش عرضه خودرو به بازار و در نتیجه متعادل کردن قیمت‌ها است، نباید برای واردات تعرفه بالایی در نظر گرفته شود تا خودروی وارداتی از نظر قیمت توان رقابت با خودروهای تولید داخل را داشته باشد.

نظر شما