شناسهٔ خبر: 167412 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آیین‌نامه مجلس درباره نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان درخصوص طرح ها و لوایح نیازمند اصلاح است/ باید در جلسه غیررسمی همفکری کنیم

قالی باف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در جلسه غیررسمی درباره اصلاح نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان در خصوص طرح ها و لوایح جمع بندی و همفکری خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»  محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، بعد از توضیحات رئیس مجلس درباره لزوم اصلاح نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره طرح ها و لوایح در صحن علنی توسط کمیسیون آئین نامه داخلی، گفت: مجلس وظیفه قانونگذاری را برعهده دارد که این موضوعی مهم است بنابراین نباید این حق از نمایندگان تضییع شود.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: توضیحات من درباره اصلاح آئین نامه در خصوص این بود که چه مسائلی در کمیسیون مطرح و چه مسائلی مطرح نشود و ما حتما نیازمند اصلاح آئین نامه داخلی مجلس برای بررسی پیشنهادات نمایندگان نسبت به طرح ها و لوایح در صحن علنی هستیم.

وی تاکید کرد: این موضوع نیازمند توضیحات بیشتری است که اکنون از حیطه زمانی این جلسه خارج است و باید در یک جلسه غیررسمی در این مورد همفکری و جمع بندی کنیم.

در نشست امروز و در جریان بررسی ماده ۲ طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به دلیل پیشنهادات بسیار بالای نمایندگان نسبت به این ماده و اخذ رأی بسیار پایین هرکدام از پیشنهادات، رئیس مجلس با یادآوری رد طرح کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس درباره نحوه بررسی پیشنهادات نمایندگان در مجلس، اعلام کرد:  براساس آئین نامه داخلی مجلس، حق نمایندگان است که پیشنهادات ثبت شده آن ها قبل از بررسی گزارش و مصوبه کمیسیون، مورد بررسی قرار گرفته و به رأی گذاشته شود اما شاهد هستیم که بررسی پیشنهادات چقدر وقت صحن مجلس را به خود اختصاص می دهد.

نظر شما