شناسهٔ خبر: 167392 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

اورژانس تهران هنوز درخواست استقرار پایگاه در مترو را به شورای شهر ارائه نداده

خدا کرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در واکنش به درخواست استقرار اورژانس در ایستگاه های مترو گفت: اورژانس تهران تاکنون این موضوع را به اطلاع کمیته سلامت شورای شهر نرسانده است.

 به گزارش «نماینده»، ناهید خداکرمی  در مورد استقرار اورژانس در ایستگاه های مترو با بیان اینکه تاکنون مسئولان اورژانس دراین مورد با شورای شهر صحبتی نکرده اند، گفت: درخواست اورژانس تهران باید مبتنی بر استدلال و مستندات باشد و می توانیم در کمیته سلامت شورای شهر در مورد این موضوع و ضرورت آن گفت وگو کنیم و این آمادگی در شورای شهر وجود دارد که کمک کنیم.

وی با بیان اینکه استقرار اورژانس در مترو نیازمند دستورالعمل و پروتکل خاص است، گفت: اگر استدلال اورژانس برای استقرار پایگاه در مترو برای این است که سوانح در ایستگاه ها زیاد است باید بگویم که آمارهای ما این را نشان نمی دهد و اگر میخواهند با استفاده از مترو به محل های حادثه بروند نیز باید بگویم تجهیزات اورژانس همچون موتورلانس ها عملکرد چابکتری برای رسیدن به محل دقیق حادثه دارند.

خداکرمی افزود: درخواست  اورژانس باید مبتنی بر شواهد  و مستندات باشد و اگر ضرورت این استقرار برای مسئولان شهری احصا شود از هیچ کمکی دریغ نمی کنیم. البته تاکنون شهرداری تهران به اورژانس کمک های زیادی کرده و حتی مناسب سازی ۱۴ مکان برای استقرار اورژانس هوایی نیز با کمک شهرداری تهران انجام شده و تجربه نشان داده مدیریت شهری از هیچ کمکی به اورژانس دریغ نکرده است و نمی کند.

وی با بیان اینکه استقرار پایگاه اورژانس در مترو نیازمند پشتیبانی است، گفت: البته تاکنون درخواستی در این مورد به شورای شهر و کمیته سلامت نیامده و این درحالی است که می توانیم فضا را در صورت تایید بررسی ها به لزوم استقرار اورژانس، فراهم کنیم.

نظر شما