شناسهٔ خبر: 167390 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صدور قطعنامه علیه ایران جبران کننده فرار به جلوی اروپایی‌ها از برجام نیست

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نایب رئیس کمیسسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: لغو نشست اقتصادی مقامات اروپایی با وزیر خارجه و صدور قطعنامه علیه جمهوری اسلامی در پی اعدام روح الله زم دخالت در امور داخلی ایران است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در واکنش به لغو نشست اقتصادی و تجاری برخی از مقامات کشورهای اروپایی با محمدجواد ظریف در پی اعدام روح الله زم در ایران و صدور قطعنامه ضد حقوق بشری علیه ایران، گفت: دخالت اروپایی‌ها در موضوعات داخلی ایران خلاف قوانین بین‌المللی است. اروپایی‌ها از جمله مقامات فرانسوی به جای دخالت و احضار سفیر ایران باید پاسخ یک سال اعتراض مردم فرانسه کف خیابان‌های پاریس را دهند یا افرادی که به دلیل اعتراضات زندانی شدند یا با گاز اشک آور به دستور رئیس جمهور مجروح شدند و مشکل تنفسی پیدا کردند. اروپایی‌ها باید درباره همکاری با رژیم بعث عراق برای تامین سلاح شیمیایی علیه ملت ایران پاسخ دهند.

وی افزود: امروز ما بیش از یک میلیون مصدوم و جانباز شیمیایی داریم که ناشی از همکاری‌های اروپایی‌ها با رژیم بعث عراق زمان جنگ تحمیلی است. اروپایی‌ها باید درباره حمایت از گروه‌های تروریسم که ۱۷ هزار ایرانی را به شهادت رساندند باید توضیح دهند.

آصفری یادآور شد: اگر روح الله زم اعدام شد، ۱۷ هزار نفر از مردم ما توسط جنایات سازمان مجاهدین خلق با حمایت دولت فرانسه به شهادت رسیدند. علاوه بر این اروپایی‌ها باید بدانند که احکام قانون مجازات جمهوری اسلامی در راستای قانون اساسی است و کشورهای خارجی حق دخالت در امور قانونگذاری یا اجرای قوانین داخلی ما را ندارند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لغو گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران یا صدور قطعنامه ضد حقوق بشری علیه ایران نمی‌تواند جبران کننده فرار به جلوی اروپایی‌ها از موضوع برجامی باشد که آن ها به تعداتشان عمل نکردند.

نظر شما