شناسهٔ خبر: 167371 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اجاره ۹۹ ساله راه‌کار رفع نیاز زوج های جوان به مسکن

مسکن مهر عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید با همکاری انبوه سازان اقدام به تولید انبوه مسکن کند و پس از آن، این مساکن را به زوج های جوان، اجاره ۹۹ ساله دهد، البته باید مقررات کلانی در این عرصه تدوین شود تا زوج ها نتوانند مسکن مورد نظر را بفروشند.

به گزارش «نماینده»، احمد دنیامالی، با اشاره به راه کارهای موجود برای ساماندهی بازار مسکن، گفت: به طور حتم تا زمانی که برنامه ریزی و طراحی درستی در حوزه اقتصاد مسکن صورت نگیرد، بازار مسکن بهبود نمی یابد.

تداوم تلاطم در بازار مسکن ماحصل وجود نقدینگی سرگردان

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر به دلیل تشدید نقدینگی های سرگردان، حوزه مسکن به صورت مداوم دچار تلاطم و آشفتگی شده، این در حالی است که در تمام کشورها از سفته بازی و سوداگری در بازار مسکن جلوگیری می کنند اما در کشور ما این حوزه، به بازار سرمایه ای تبدیل شده است.

دنیامالی ادامه داد: باید بپذیریم که در حوزه مسکن نمی توان تنها تکیه بر ارائه تسهیلات کرد، از این رو دولت ضمن ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان و انبوه سازان، باید به سمت عرضه زمین با قیمت بسیار پایین برای تولید مسکن حرکت کند. از این رو هر چه قدر هزینه زمین کاهش یابد، به همان میزان قیمت تمام شده تولید مسکن نیز کاهش می یابد.

اولویت عرضه مسکن های دولتی باید با زوج های جوان باشد

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، کشور سالانه به حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، افزود: اولویت عرضه مسکن باید با زوج های جوان باشد، البته مساکن تولیدی باید با رعایت الگوی مسکن و با متراژی حدود ۷۵ متر صورت گیرد.

اجاره ۹۹ ساله؛ راه‌کار رفع نیاز زوج های جوان به مسکن

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به نظر من دولت باید با همکاری انبوه سازان اقدام به تولید انبوه مسکن کند و پس از آن، این مساکن را به زوج های جوان اجاره ۹۹ ساله دهد، البته باید مقررات کلانی در این عرصه تدوین شود تا زوج ها نتوانند مسکن مورد نظر را بفروشند. حال اگر خانواده ای به تمکن مالی مورد دست یافت، آن زمان می تواند از خانه اجاره ای بلند شده تا آن مسکن به زوج جدید داده شود.

نظر شما