شناسهٔ خبر: 167351 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می‌کنند

احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می‌کنند، گفت: استان همدان در برخی از حوزه های آموزشی دارای مشکل است.

 به گزارش «نماینده» حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش در مدارس ما باید به سمت آموزش‌های مهارت محور حرکت کند و ۵۰ درصد دانش‌آموزان در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل کنند.

 نماینده  مردم فامینن وهمدان در  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری نه تنها این آمار افزایشی نداشته، بلکه از ۴۰ درصد به ۳۶ درصد کاهش یافته است.

 وی تصریح کرد: در شرایطی این موضوع تحقق می‌یابد که ابتدا امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی در هنرستان‌ها فراهم شود.

 فلاحی  تاکید کرد: برای افزایش اشتغال، باید با اصلاح قانون، از تغییر رشته دانش‌آموختگان هنرستان‌ها و تحصیل آن‌ها در دیگر رشته‌های دانشگاهی جلوگیری شود.

 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان همدان در برخی از حوزه های آموزشی دارای مشکل است و ساختمان دانشگاه فرهنگیان باهنر کد تخریب خورده است که خروجی معلمان تربیت شده در این دانشگاه را تضعیف می‌کند.

وی اضافه کرد: در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شد؛ امکانات اضافی دانشگاه پیام‌نور در اختیار فنی و حرفه ای قرار گیرد و دانش‌آموختگان مستقیم وارد بازار شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ در دست بررسی است و در آن به حوزه آموزش توجه ویژه‌ای می‌شود.

حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: استان همدان ۱۵ واحد و مرکز دانشگاه پیام نور دارد که ۶ واحد آن مازاد و از نظر ما اضافه هستند؛ با تحصیل ۲۰ دانشجو در شهرهایی همچون سامن،  قروه و قهاوند نمی‌شود دانشگاه راه‌ اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه ارائه آمارهای نادرست آسیب‌های زیادی دارد، افزود: آمار اشتغال را باید تامین اجتماعی بر اساس افراد بیمه شده اعلام کند و وظیفه اداره کار نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: شتاب دهنده‌ها و کارگاه‌های تولیدی سفال در لالجین در کنار حوزه جهاد کشاورزی، می‌تواند کمک زیادی به توسعه اشتغال کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیشترین وقت ما در کمیسیون تحقیقات مجلس، آموزش و پرورش تخصیص یافته است.

نظر شما