شناسهٔ خبر: 167326 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کارگروه احیای حقوق شورا تشکیل شود

محسن هاشمی عضو شورای شهر تهران گفت: محسن هاشمی کارگروهی برای احیای حقوق شوراهای شهر تشکیل دهد.

به گزارش «نماینده» محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: بر اساس پیگیری‌هایی که از طریق شورای شهر تهران و سایر شهرها درباره مصوبه اخیر مجلس درباره لایحه مالیات بر ارزش افزوده و کاهش اختیارات شوراهای شهر انجام گرفت، قرار است این لایحه مجدد در مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: ضرورت دارد که شورای شهر از جایگاه خود کارگروهی را به منظور بحث و تبادل نظر با نمایندگان مجلس یازدهم و کمیسیون‌های اقتصادی و فراکسیون مدیریت شهری تشکیل دهد.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: میزان کنشگری شورای شهر تهران در خصوص یکی از مهم‌ترین اختیارات شوراهای شهر در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان از آن به نیکی یاد می‌کنند.

سالاری گفت: این مسأله مربوط به مردم‌سالاری و جایگاه و نقش مردم در اداره شهرها و روستاهای کشور است، ‌ اینکه پس از گذشت بیش از  دو دهه فعالیت شوراهای شهر شاهد کاهش اختیارات آن باشیم بازگشت به عقب است.

وی تأکید کرد: از محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران خواستارم تا این کارگروه را هر چه سریع‌تر تشکیل دهد و با توجه به تعاملاتی که با ارکان تصمیم‌گیری کشور دارد همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند تا شاهد احیای حقوق شوراهای شهر باشیم.

نظر شما