شناسهٔ خبر: 167314 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه وطن امروز

برای مذاکره التماس نکنید!

ابوترابی نگاه به غرب از اول انقلاب توسط عده‌ای خاص به وجود آمد که این رویکرد را عده‌ای غرب‌گرا ترویج کردند، البته همین حرف را هم حسن روحانی می‌گوید و اعلام می‌کند باید با کدخدا کنار بیاییم. 

نماینده/ ابوالفضل ابوترابی،نماینده نجف‌آباد در مجلس: نگاه به غرب از اول انقلاب توسط عده‌ای خاص به وجود آمد که این رویکرد را عده‌ای غرب‌گرا ترویج کردند، البته همین حرف را هم حسن روحانی می‌گوید و اعلام می‌کند باید با کدخدا کنار بیاییم. 

رویکرد بعدی آن است که باید نگاه به توان داخلی داشته باشیم و شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را دنبال کنیم. 

حضرت امام خمینی و رهبر بزرگوار انقلاب معتقد بودند و هستند با رویکرد نگاه به توان داخلی می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم که افتخارات 8 سال دفاع‌مقدس نمونه بارز آن است و پیروزی‌های بزرگی را بر همین اساس به دست آورده و با توان داخلی جنگ را پیروز شدیم و یک وجب خاک به دشمن ندادیم و عزت و اقتدار خود را افزایش داده و ابرقدرت منطقه شدیم. 

با توان داخلی انرژی هسته‌ای را بومی کرده و با توان داخلی قدرت اول علمی منطقه شدیم، ضمن اینکه بر همین اساس هاب بهداشت و درمان و پزشکی منطقه هستیم. با توان داخلی قدرت برتر موشکی در منطقه و جهان شده‌ایم و با توان داخلی قدرت برتر دارویی منطقه شده‌ایم. با توان داخلی تحریم‌ها را بی‌اثر کردیم و به جای آنکه تحریم را دور بزنیم و با مذاکره رفع تحریم را به وجود بیاوریم، قدرت برتر منطقه شدیم، چرا که پیش از آن خود را قوی کرده و عملا کاری کرده بودیم که در حوزه‌های مذکور تحریم بر ما اثرگذار نبود. 

اگر مانع فروش نفت خام می‌شدیم و ارزش افزوده را با تولیدات پتروشیمی افزایش می‌دادیم، کشورهای دیگر به ما برای خرید محصولاتی مانند بنزین التماس می‌کردند ولی متاسفانه زنگنه، وزیر نفت در طول دوران حضورش در این وزارتخانه مانع این کار شد و با عدم توسعه، ارزش افزوده نفت و میعانات گازی را عملیاتی نکرد و در این بخش به کشور ظلم کرد. 

 ما به جای مذاکره و رفع تحریم باید افزایش قدرت خود را دنبال کرده و به دست خود نگاه کنیم و قدرت ایران را بالا ببریم. 

باید با افزایش قدرت درونی بر تحریم غلبه کنیم نه اینکه برای مذاکره التماس کنیم. اگر قدرت خود را افزایش دهیم، قدرت برتر اقتصادی در منطقه هم خواهیم شد که البته این موضوع دور از دسترس نخواهد بود. 

دولت‌ها وظیفه دارند موانع برتر شدن در منطقه را رفع کنند، لذا اینکه چه کسی در آمریکا رئیس‌جمهور می‌شود را باید فراموش کنیم و بدانیم که مذاکره با اوباما عامل اصلی مشکلات فعلی معیشتی و اقتصادی کشور است. 

برچسب‌ها:

نظر شما