شناسهٔ خبر: 167308 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با «نماینده»

بودجۀ پیشنهادی دولت، پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست/ افزایش مقاومت در برابر تحریم با تأمین نیازهای سرمایه‌ای بخش کشاورزی

اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی گفت: ظرفیت های بالقوه فراوانی در بخش کشاورزی داریم که مغفول مانده و اگر نیازهای سرمایه ای بخش کشاورزی تامین شود کشور در مقابل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم مقاوم میشود.

پرویز اوسطی نماینده مردم دهگلان و قروه و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دربارۀ ضعفهای لایحه بودجه در حوزه کشاورزی به خبرنگار «نماینده» گفت: اعداد و ارقام لحاظ شده در لایحۀ دولت پاسخگوی نیاز این بخش نیست؛ ما باید از تمام روشهایی که امکان پذیر است نیازهای بخش کشاورزی به سرمایه را -خصوصا تسهیلات و صندوق توسعه- جبران کنیم. ما به دنبال آن هستیم تا از طریق روش هایی که امکانپذیر است، نیازهای بخش کشاورزی را تا پایان سال تامین کنیم تا انتظارات حوزۀ امنیت غذایی رفع شود.

عضو کمیسیون کشاورزی دربارۀ ضعف های برنامه توسعه گفت: برنامه ششم توسعه جوابگوی نیازهای بخش کشاورزی نبود و لازم است حین تدوین و تصویب برنامه هفتم توسعه، شرایط تحریمی که در آن هستیم مد نظر قرار بگیرد و بر همین اساس، اقتصاد مقاومتی را در راس برنامه های کشور داشته باشیم.

اوسطی افزود: بخش کشاورزی از ابتدا کاملا خصوصی بوده و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در این بستر کاملا فراهم است؛ اما دولتها ابزار و امکانات لازم را در این بخش فراهم نکرده اند. ظرفیت های بالقوه فراوانی در این بخش داریم که مغفول مانده و باید رصد شود. همۀ اینها نیازمند برنامه ریزی و سرمایه گذاری است و اگر نیازهای سرمایه ای بخش کشاورزی تامین شود کشور در مقابل فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم مقاوم میشود.

این نماینده مجلس یازدهم دربارۀ یارانۀ مرتبط با حوزۀ کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: تمهیداتی در زمینۀ تخصیص یارانه به حوزه های مختلف، از جمله بذر، کودهای شیمیایی و بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده و اینها منابعی هستند که برای حمایت از کشاورزان لحاظ شده است.

گفتگو: حدیث ابراهیمی راد

نظر شما