شناسهٔ خبر: 167304 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیانیه جمعی از جوانان انقلابی در تقدیر از جامعه پرستاری؛

پرداخت مطالبات به حق پرستاران واجب تراز تقدیر شعاری ست

جوانان انقلابی جمعی از جوانان انقلابی در بیانه‌ای ضمن تبریک میلاد اسوه صبر و مقاومت حضرت زبنب کبری (س) و گرامی‌داشت روز پرستار تاکید کردند: ما به عنوان بچه‌های نسل نوی انقلاب خطاب به دولت و وزارت بهداشت تاکید می‌کنیم توجه به مطالبات حقوقی پرستاران مهمتر و واجب تر از تقدیر شعاری از آنان است.

به گزارش «نماینده»،جمعی از جوانان انقلابی در بیانه‌ای ضمن تبریک میلاد اسوه صبر و مقاومت حضرت زبنب کبری (س) و گرامی‌داشت روز پرستار تاکید کردند: ما به عنوان بچه‌های نسل نوی انقلاب خطاب به دولت و وزارت بهداشت تاکید می‌کنیم توجه به مطالبات حقوقی پرستاران مهمتر و واجب تر از تقدیر شعاری از آنان است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:                                                                   

با سلام و درود به محضر اسطوره مقاومت و ایثار، خورشید عالم تاب خاندان اهل بیت (علیهم اسلام)، بانوی بزرگ اسلام، حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) و با تعظیم به روح آسمانی سید الشهدای مقاومت و شهدای مدافع حریم اهل بیت (علیهم السلام) که با نثار خون گران بهای خود اثبات کردند مسیر سرخ زینبی رشادت و شهادت همچنان پر رهرو است و خیل عاشقان در سراسر عالم صف به صف آماده تقدیم هستی خود برای دفاع از حقانیت و آزادگی هستند. تعظیم می کنیم و درود می فرستیم به روح بلند شهدای مدافع سلامت که با نثار جان ارزشمند خود در راه حفظ جان مردم، در دل و جان ملت انقلابی ایران حک کردند که حقاً جامعه پرستاری و پزشکی ایران اسلامی عامل به سیره زینبی و فدایی ملت انقلابی ایران است.                                                                                                                                                

در ایران اسلامی، سالروز ولادت بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب (سلام الله علیها)، روز بزرگداشت پرستار قرار داده شده، فرشتگانی که با لباس سپید، در سخت ترین شرایط زندگی انسان ها، با صبر و آرامش، مرحمی بر جسم رنجور آن ها         می شوند و با تلاش وصف ناشدنی و جهادی خود به اذن الهی شفا را به جان های خسته بیماران هدیه می کنند. فلسفه این کار بزرگ، تطبیق عجیبی با عمل بانوی صبر و جهاد، حضرت زینب (سلام الله علیها) دارد که جان بیمار امت اسلام را شفا بخشید. در حوادث بعد از واقعه کربلا، این بانوی بزرگوار، با بردباری و شجاعت حیدری خود، دین و امت جد بزرگوارش حضرت رسول اکرم (صلوات الله علیه) را از بیماری گمراهی و بی تفاوتی نجات بخشید و وجدان های به خواب رفته و غرق دنیا شده آن روزها را از خواب غفلت بیدار کرد و علم آزادگی و عزت خواهی با یاد و نام آن حضرت برای همیشه در بین ملت ها و    امت های آزادی خواه به احتزاز درآمد.                                                                                                          

 جامعه پرستاری ایران اسلامی، همیشه در بزنگاه های سخت و طاقت فرسا با فداکاری و ایثار در کنار ملت انقلابی ایران بوده است. در سال های مبارزه ملت ایران علیه رژیم ستم شاهی، در هشت سال دفاع مقدس، در بلایا و بحران ها، در دفاع از حریم آل الله (صلوات الله علیهم اجمعین) و اکنون با جانبازی و از خود گذشتگی جان های خود را سپر بلای ملت ایران در مقابل ویروس منحوس کرونا قرار داده است. سپید جامگان ایرانی نسلی بعد از نسل همه هستی خود را برای حفظ و حراست از سلامتی ملت ایران در طبق اخلاص قرار دادند و نسل نو پرستاران، حماسه ای جهادی را رقم زد که مفتخر به دریافت لقب پر افتخار مدافعان سلامت شدند. متاسفانه، علی رغم اینکه پرستاران ایرانی مجاهدانه و صبورانه مرحم بر دردهای ملت ایران     می گذارد، خود دچار مشکلات عدیده شغلی و معیشتی هستند که از جمله آن، عدم پرداخت مطالبات این قشر خدمتگذار و فداکار است. مطالبه جدی از مسئولین محترم و مجلس انقلابی، توجه ویژه و حل فوری مشکلات جامعه پرستاری ایران اسلامی است. شایسته نیست، جامعه پرستاری که همچون رزمندگان خط مقدم در حال جهاد و ایثارهستند مورد بی توجهی و بی مهری مسئولان قرار بگیرد و در اداره زندگی و معیشت خود دچار مشکل باشد.                      

درکنار احترام و تقدیر از پرستاران به واسطه آنچه آنان در ماههای اخیر انجام داده‌اند توجه به وضع معیشتی و پرداخت مطالبات به حق آنان باید اولویت دولت باشد. ما به عنوان بچه‌های نسل نوی انقلاب خطاب به دولت و وزارت بهداشت تاکید می‌کنیم توجه به مطالبات حقوقی پرستاران مهمتر و واجب تر از تقدیر شعاری از آنان است.

سالروز ولادت اسوه صبر و ایثار حضرت زینب (سلام الله علیها) را محضر امام زمان (اروحنا لتراب مقدمه الفدا)،رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، خانواده های شهدای انقلاب جهانی اسلام، دفاع مقدس و مدافع حرم، خانواده های شهدای مدافع سلامت، جانبازان سرافراز و خانواده هایشان، پرستاران ایثارگر و مجاهد ایرانی و ملت انقلابی و آزاده ایران تبریک عرض  می نمایم. از درگاه خداوند متعال مسئلت داریم با حضور، مجاهدت و ایثار نسل نو، در گام دوم  انقلاب اسلامی، شاهد بالندگی و سروری جهان شمول ایران اسلامی باشیم.

وآخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمین و صلاه و السلام علی نبیه الکریم و آله الطیبین الطاهرین.             

امضا کنندگان این بیانیه بدین شرح زیر هستند: مهدی اقراریان، مهدی صیاد شیرازی، حامد علامتی، علی حقیقت، محمد نبی آقاتقی، حامدتوحیدی، سید امید میرغضنفری، سید ابوالفضل سید محمدی، حجت الاسلام والمسلمین میثم آسوپا، علیرضا داودی، امیر خوشخو، مازیار عظیم زاده ایرانی، سید محمد جواد صدری مهر، محمدعلی ناصری، علی بیانی، علی محمدشاملو، محمدرضا کاشفی، سجاد اکبری، امین اسدی، مهدی رمضانی، نوید خاصه باف، حسین محمدیان نمینی، حامد زمانی.

نظر شما