شناسهٔ خبر: 167302 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

انتقاد شورای شهری ها از یک ابلاغ محرمانه/ هویت شهری جماران در آستانه تغییر

نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به ابلاغ محرمانه لغو محدودیت ارتفاعی ساخت و ساز در جماران توسط شورای عالی شهرسازی کشور گفت: این موضوع باعث تبعیض میان شهروندان می شود.

به گزارش «نماینده» زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ‌درباره ابلاغ محرمانه لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در جماران اظهار داشت: از آنجایی که این ابلاغ محرمانه است امکان اجرای آن وجود ندارد باید مردم حتما این ابلاغ را ببینند و از حالت محرمانه خارج شود تا شبهات در این زمینه برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تاکنون دیدگاه و نظرات مختلفی درباره محدوده جماران داشته است، گفت: شهرداری و شورای شهر حتما باید طرح‌های توسعه‌ای در تهران را بررسی کنند  چطور امکانپذیر است که طرحی در پایتخت مدنظر قرارگیرد و مدیریت شهری در آن دخالت نکند نقاط قوت و ضعف این مسأله باید ارزیابی شود و مسیر قانونی نیز در نظر گرفته شود ولی متأسفانه این موضوعات مورد توجه نبوده است.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه جماران تکه‌ای جداگانه از تهران نیست گفت: ابلاغ محرمانه لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در جماران از نظر حقوقی قابل بحث است چرا که این موضوع مسیر قانونی آن طی نشده است و مجری اجرای طرح‌های شهری (شهرداری) در جریان آن نبوده است.

نژادبهرام تأکید کرد: لغو محدودیت ارتفاع ساخت و ساز در جماران تبعیض میان شهروندان تهران است چرا که بسیاری از مناطق در تهران شرایط مشابه جماران را دارند از جمله منطقه ۱۱، ۱۲ و ۲۰ و اگر قرار است برنامه‌ای اجرا شود باید به صورت همزمان با یک نسخه واحد برای همه مناطق ابلاغ شود تا حقوق عمومی مردم تضییع نشود.

وی تأکید کرد:لغو محدودیت ساخت و ساز در جماران به نظر اجحاف در تاریخ انقلاب اسلامی است چرا که تاریخ انقلاب در جماران صورت گرفته و باید برای نگهداشت و حفظ این بافت اقدامات را انجام داد.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به سادگی در محدوده‌ جماران زندگی می‌کردند و مورد دستخوش قرار دادن این محدوده به نوعی هویت انقلاب اسلامی را نشانه می گیرد بر همین اساس کمیسیون شهرسازی طرح یک فوریتی تعیین کرده تا حقوق مردم تضییع نشود و با حفظ محدودیت ارتفاع اقداماتی را جهت ارائه تسهیلات به شهروندان به ویژه مالکانی که قبل از ابلاغ سال ۸۰ ملک را خریده‌اند انجام داد.

به گزارش فارس، مصوبه اخیر شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درباره لغو محدودیت ارتفاعی ساخت و ساز در جماران اخیرا به صورت محرمانه به شهرداری تهران ابلاغ شده و این موضوع با واکنش های زیادی از سوی شورای شهری ها و شهروندان در مناطق مختلف تهران رو به رو بوده است.  

نظر شما