شناسهٔ خبر: 167263 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

جلسه 5 آبان مجلس عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش «نماینده» علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۶ آذرماه)  مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تامین به موقع سهمیه قیر راه های روستایی مناطق سردسیر کشور.

تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور و وزیر کشور؛ ضرورت اهمیت و توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی و شهرستانی به برگزاری جلسات دیدار مردمی، همچنین تذکر این نماینده به وزیر آموزش و پرورش؛ ضرورت اهمیت و توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی و شهرستانی به برگزاری جلسات دیدار مردمی، تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ ضرورت اهمیت و توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی و شهرستانی به برگزاری جلسات دیدارهای مردمی.

- تذکر پژمانفر نماینده مشهد و کلات به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان مجلس به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصاد و دارایی؛ لزوم افزایش سقف انتقال وجه به کلیه مبادی اعم از خودپردازها، اینترنت بانک و موبایل بانک و به منظور جلوگیری از مراجعات مکرر به بانک ها، همچنین تذکر این نماینده به همراه ۱۴ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی؛ چرا بانک مرکزی طی بخشنامه ای به اجرای عادلانه طرح دورکاری و شیفت بندی شعب به جز کارمندان به صورت زوج و فرد در ایام کرونا اقدام نمی کند، همچنین تذکر این نماینده به همراه ۱۸ نماینده دیگر به وزیر اقتصاد و دارایی؛ لزوم تامین و استخدام نیروی انسانی در بانک ها با اولویت استخدام نیروهای بانک ها، موسسات اعتباری منحله و نیروی خدماتی و شرکتی بانک ها.

- تذکر پژمانفر نماینده کلات و مشهد به همراه ۳۰ نفر از نمایندگان به وزیر امور خارجه؛ لزوم دقت در روابط با چین و عدم تکرار اشتباه زمان برجام و فرصت سوزی در روابط دو کشور.

- تذکر شیوا قاسمی پور نماینده مریوان و سروآباد به وزیر اقتصادی و دارایی؛ دلیل نابسامانی و عدم پیگیری مشکلات مرز باشماق مریوان چیست؟، همچنین تذکر این نماینده به وزیر نیرو؛ دلیل عدم افتتاح پایاب سد گلان مریوان چیست.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ ضرورت توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی و شهرستان ها به برگزاری جلسات دیدار مردمی، همچنین تذکر این نماینده به وزارت جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان؛ ضرورت توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی  و شهرستان ها به برگزاری جلسات دیدار مردمی.

- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت؛ علت ارزان فروشی شمش فولاد به خارجی ها و گران فروشی به داخل و قیمت بالای آن در بورس بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده چیست.

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۱۰ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم اجتناب از صدور مجوز ساخت و ساز در حریم های میراث فرهنگی

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۱۳ نفر از نمایندگان به وزیر کشور؛ لزوم جلوگیری از اعمال نفوذ کارکنان وزارت کشور در واگذاری معادن، همچنین تذکر این نماینده به همراه ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ لزوم رعایت اهلیت و شایستگی در واگذاری معادن کشور، تذکر این نماینده به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزارت ورزش و جوانان؛ لزوم تسریع در بازپرداخت طلب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزارت ورزش و جوانان در خصوص  شکایت آقای ویلموتس.

- تذکر حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۱۱ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ لزوم تسریع در مطالبه طلب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرداخت آقای ویلموتس.

- تذکر بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر دادگستری؛ لزوم رسیدگی به اختلاف فاحش دریافتی و حقوق مبتنی بر میزان کار قضات و وکلا.

- تذکر سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر نیرو؛ لزوم حل مشکل آب و فاضلاب مناطق مختلف شهر و روستاهای ارومیه.

- تذکر حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان به وزیر کشور؛ لزوم بکارگیری شهرداران مناطق در ستادهای کرونا با توجه به نقش آن ها در تمیز و ضدعفونی کردن شهر.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: ضرورت توجه بیشتر مدیران ستادی و استانی به برگزاری جلسات دیدارهای مردمی. همچنین تذکر به وزیر کشور: ضرورت ارتقاء سطح آموزش تخصصی به پلیس راهور با تأکید بر جنبه راهنمایی و هدایتگری. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تدبیر در خصوص حصول مطالبات ایران ایر از دولت از محل صندوق بازنشستگی هما. همچنین تذکر به وزیر ورزش و جوانان: لزوم شفافیت مالی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سمن‌ها. همچنین تذکر به وزیر بهداشت: ضرورت انجام اقدامات پیش‌دستانه توسط سازمان انتقال خون و ایجاد واحدهای سیار و پایگاه‌های محلی در مناطق مختلف به منظور افزایش ذخایر خون در شرایط کرونا. همچنین تذکر به وزیر صمت: ضرورت اعمال نظارت جدی بر روند قیمت‌گذاری فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهت جلوگیری از گرانفروشی. همچنین تذکر به وزیر تعاون: ضرورت به روزرسانی سامانه شفافیت.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۹ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به خروج فاضلاب به شهر لاهیجان و تأمین انتقال آن به تصفیه‌خانه. همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در حل مشکلات اراضی باغات روستایی شهرستان سیاهکل. همچنین تذکر به وزیر نفت: تسریع در گازرسانی به مناطق محروم.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۶ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در تأمین اعتبار تکمیل ساختمان اداری جهاد کشاورزی آستانه. همچنین تذکر به وزیر نیرو: لزوم راه‌اندازی پوست فشار قوی ۶۳۰ در  بخش‌های سنگر و خشکه‌بیجار.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در رسیدگی به ضعف برق شهرستان آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و تخصیص ۲ کیلومتر کابل خودنگهدار به این دو شهرستان.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۴ نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم توجه به مناطق گردشگری دیلمان.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۶ نفر از نمایندگان به وزرای راه و شهرسازی و کشور: لزوم تخصیص بودجه برای بازگشایی خیابان اصلی شهرستان سیاهکل.

- تذکر رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و سیاهکل به همراه ۱۶ نفر از نمایندگان به وزرای اقتصاد، تعاون، جهاد کشاورزی، صمت، میراث فرهنگی و کشور: لزوم اختصاص بخشی از ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۰ به اقتصاد مقاومتی جهت تولید اشتغال متناسب با توانمندی‌های منطقه و اشتغال خانگی.

- تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه و برخوار به همراه ۵ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: ضرورت افزایش پرسنل و بررسی نحوه ارائه خدمات در حوزه مالیاتی میمه و اصلاح روند رسیدگی و پیگیری پرونده‌های مالیاتی.

- تذکر علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان به رئیس جمهور: چرا علیرغم تجربه تلخ برجام باز کشور را شرطی کرده و سرنوشت کشور را به اتفاقات خارج از مرزها منوط کرده‌اید.

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر صمت: لزوم تسریع در شناسایی تولیدکنندگان واقعی محصولات پایین‌دستی جهت تعیین میزان سقف مواد اولیه به منظور قطع برخی اقدامات سوء استفاده گرایانه در بورس.

- تذکر علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به وضعیت نابسامان بورس.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزیر آموزش و پرورش: لزوم نوسازی مدارس شهرستان سلماس و تأمین اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل مدارس. همچنین در تذکری دیگر به این وزیر: افتتاح زیرساخت‌های برق، آب، گاز و سایر امکانات برای ورزشگاه نیمه تمام شهرستان سلماس.

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به همراه ۵ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم رسیدگی به علت عدم پاسخگویی مدیر کل استان به نماینده مردم در خصوص ضعف عملکرد رئیس اداره مربوطه در شهرستان و عدم مساعدت به مردم پس از انتشار ویروس کرونا.

- تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم شفاف سازی نحوه هزینه‌کرد بودجه برای رفع حاشیه‌نشینی.

- تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه ۱۹ نفر از نمایندگان به وزیر کشور: لزوم شفاف سازی بودجه‌های مربوط به اتباع خارجی و نحوه هزینه‌کرد آن.

- تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان به همراه ۱۲ نفر از نمایندگان به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم حفظ میراث فرهنگی در محدوده محور تاریخی – فرهنگی شهر اصفهان.

- تذکر حسین میرزائی نماینده اصفهان به وزیر کشور: لزوم برخورد مدبرانه استانداران با مدیران کل ادارات.

- تذکرسیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم اعلام به موقع ضوابط به اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و شورای شهر ارومیه. همچنین تذکر به وزیر آموزش و پرورش: لزوم توجه به فضای دانش آموزان استان آذربایجان غربی و داشتن ۲۰۰ کلاس در کانکس.

- تذکرجواد نیک بین نماینده کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان: لزوم رسیدگی به افزایش بی‌رویه استفاده از سی. تی. اسکن از قفسه سینه در ایام کرونا و نگرانی کارشناسان حوزه پرتونگرانی مبنی بر ایجاد زمینه سرطان در سال‌های آینده.

- تذکر محمدمهدی زاهدی نماینده کرمان و راور به وزیر کشور: لزوم تعامل، همراهی و مشورت با نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان‌های کرمان و خراسان رضوی برای انتصاب استانداران جدید.

- تذکرپرویز محمدنژادقاضی محله نماینده لنگرود به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری: لزوم ایجاد بستر لازم برای گردشگری در شهرستان لنگرود با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تولیدات بومی.

- تذکر سیدمسعود خاتمی نماینده گلپایگان و خوانسار به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم رسیدگی به ضرر و زیان دامداران و طیورداران به دلیل کمبود، افزایش قیمت و تأخیر در ارسال نهادها. همچنین تذکر به وزیر نفت: لزوم تخصیص قیر یارانه‌ای برای آسفالت معابر روستایی و شهری در شهرستان خوانسار. همچنین تذکر به وزیر صمت: لزوم رسیدگی به مشکل تأخیر در پرداخت و انجام تعهدات خودروسازان برای قطعه‌سازان در حوزه انتخابیه. همچنین تذکر به رئیس جمهور: لزوم تسریع در تکمیل ساخت مرکز جامع توانبخشی هلال احمر گلپایگان.

- تذکرسیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر صمت: ضرورت تقویت و توسعه شهرک‌های صنعتی با توجه به درآمدهای حاصل از واگذاری اراضی. همچنین تذکر به وزیر نیرو: لزوم برنامه‌ریزی جامع و عملیاتی جهت بهبود شرایط فاضلاب شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، کارون، اهواز و سوسنگرد. همچنین تذکر به وزیر اقتصاد: لزوم اصلاح قوانین و مقررات مناطق آزاد، تجاری و صنعتی اروند.

- تذکر سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ در خصوص تامین داروهای خاص ویژه افرادی که پیوند اعضا انجام داده اند.

- تذکر سیدمحمد مولوی  نماینده آبادان به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم پرداخت اضافه کاری نیروهای اداری پس از گذشت ۸ ماه و لزوم پرداخت حق الزحمه نیروهای رسمی و نوبت دوم سرایداران.

- تذکر سیدمحمد مولوی  نماینده آبادان به وزیر راه و شهرسازی؛ لزوم تکمیل جاده اروندکنار شهرستان آبادان.

- تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان به وزیر کشور؛ لزوم افزایش نظارت بر کار شهرداری ها.

- تذکر کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ ضرورت احداث درمانگاه شبانه روزی در بخش راجان شهرستان پیرانشهر با جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر.

- تذکر کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ لزوم تسریع در احداث درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان پیرانشهر.

- تذکر کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم تسریع در تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه آبیاری تحت فشار دشت شهرستان سردشت.

- تذکر کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت به وزیر نیرو؛ ضرورت تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه سد گردبن شهرستان پیرانشهر و جلوگیری از توقف عملیات اجرایی این پروژه مهم.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به رئیس جمهور؛ لزوم پرداخت مطالبات صندوق ها و موسسات بیمه ای فعال بر مبنای ارزش واقعی روز.

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر اقتصاد و دارایی؛ لزوم عملیاتی کردن قانون اصلاح قانون چک مصوب سال ۱۳۹۷.

- تذکر کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده قائم شهر، سوادکوه، جویبار سیمرغ و سوادکوه شمالی به همراه ۱۱ نفر از نمایندگان به وزیر امور خارجه؛ علت ذوق زدگی و استقبال تلویحی جنابعالی از انتخاب رئیس جمهور جدید آمریکا چیست؟

- تذکر یعقوب رضازاده نماینده سلماس به وزیر کشور؛ لزوم اجرای کامل دستورالعمل کوله بری برای مرزنشینان در سراسر استان های مرزی کشور و دستور تشکیل معبرهای کوله بری در مرزهای ایران و کشورهای همسایه خصوصا کشور ترکیه و مرز شهرستان سلماس.

- تذکر حسین امامی راد نماینده چناران، طرقبه و شاندیز به همراه ۵۳ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش؛ علت تعلل وزیر آموزش و پرورش با تعیین تکلیف عناصر موافق و مدافع سند ۲۰۳۰ نفوذ یافته در بدنه این وزارتخانه چیست؟

- تذکر عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزرای نفت، نیرو و فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص ضرورت اهتمام و توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی و شهرستانی در برگزاری جلسات مردمی، تذکر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص نظارت و پیگیری عدم برگزاری انتخابات انجمن ه و شوراهای دانشجویی در برخی از دانشگاه ها.

- تذکر جواد نیک بین نماینده کاشمر، خلیل آباد و بردسکن به همراه ۸ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص لزوم رسیدگی به ضعف رسانه ای و به روز نبودن دیپلماسی دیجیتال در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به اهمیت این سازمان در نمایش فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به جهانیان، تذکر وی و ۱۶ نماینده دیگر به وزیر کشور درخصوص لزوم افزایش نصب دوربین مداربسته در بسیاری از معابر به جهت بالا بردن امنیت، تذکر وی به همراه ۲۴ نماینده دیگر به وزیر صمت درخصوص لزوم بازنگری تنظیم عرضه و تقاضا بازار خودرو، تذکر وی و ۲۲ نماینده دیگر به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم رسیدگی به از بین رفتن صنایع پالایشی خلاط با کمبود نهاده های دامی و عدم تخصیص کود در سامانه بازارگاه برای این صنایع، تذکر وی به همراه ۲۸ نماینده دیگر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص لزوم رسیدگی به شرایط کارگران ساختمانی و لزوم ارائه دقیق و مشخص از ماحصل کارگروه ویژه شناسایی افراد فاقد بیمه، تذکر وی به همراه ۲۸ نماینده دیگر به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم مدیریت توزیع برای حل نوسانات قیمت مرغ و سایر محصولات پروتئین با تامین و عرضه به موقع نهاده های دامی با نرخ مناسب، تذکر وی به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور درخصوص لزوم نظارت جدی تر در صدور مجوزهای کمپ های ترک اعتیاد و همچنین نظارت دقیق و مستمر و برخورد بدون اغماض سازمان بهزیستی و مبارزه با مواد مخدر با صاحبان و کارکنان متخلف این مراکز که در بخش بانوان هستند، تذکر وی به همراه ۲۱ نماینده دیگر به وزیر جهاد کشاورزی درخصوص لزوم عمل به بند (پ) ماده ۳۱ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر فراهم نمودن امکانات مصرف بهینه سموم، دفع آفات نباتی و کودهای شیمیایی، تذکر وی و ۳۳ نماینده دیگر به وزیر بهداشت و درمان درخصوص لزوم اصلاح نظام توزیع دارو به بیماران دیابتی و غیردیابتی، تذکر وی و ۳۹ نماینده دیگر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص اینکه چرا آیین نامه اجرای بند (هـ) ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر پوشش بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ و هنر تدوین نشده است، تذکر وی و ۳۸ نماینده دیگر به وزیر صمت درخصوص لزوم توجه ویژه و سریع به مشکل قطعه سازان خودرو در زمینه تامین مواد اولیه و نقدینگی، تذکر وی و ۲۶ نماینده دیگر به وزرای آموزش و پرورش و علوم درخصوص اینکه چرا برخی از دانشگاه ها، کارخانه تولید مدرک شده اند. با توجه به شرایط عدم نیاز ۷۰ درصد مشاغل بازار کار به تحصیلات دانشگاهی، این حجم از تولید مدرک با ایجاد امید کاذب بدون بازار کار متناسب سطح رشد تحصیلی برای چیست؟

- تذکر رسول فرخی نماینده مردم لاهیجان به همراه ۴ نماینده دیگر به وزیر ورزش و جوانان درخصوص لزوم در نظر گرفتن بودجه جهت تجهیز و راه اندازی اماکن و باشگاه های ورزشی شهرستان سیاهکل در بودجه ۱۴۰۰.

نظر شما