شناسهٔ خبر: 167262 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تذکر ۱۸ نماینده به وزرای اقتصاد و صنعت در باره گران‌فروشی شمش فولاد در کشور

فولاد43 تعداد ۱۸ نفر از نمایندگان در تذکری به وزرای اقتصاد و صمت عنوان کردند که علت ارزان‌فروشی شمش فولاد به خارجی‌ها و گران‌فروشی به داخلی‌ها و قیمت بالای آن در بورس کالا بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده چیست؟

به گزارش«نماینده» تذکرات کتبی نمایندگان به مسؤولان اجرای کشور در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذر ماه ۹۹) مجلس از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد به وزیر راه و شهرسازی لزوم تأمین به موقع سهمیه قیر راه‌های روستایی مناطق سردسیر کشور را متذکر شد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به رئیس جمهور و وزرای کشور، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نفت، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی ضرورت اهمیت و توجه بیشتر مدیران ستادی، استانی و شهرستانی به برگزاری جلسات دیدار مردمی را متذکر شد.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد به اتفاق ۳۰ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر امور خارجه لزوم دقت در روابط با چین و عدم تکرار اشتباه زمان برجام و فرصت‌سوزی در روابط دو کشور را متذکر شدند.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۱۷ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت عنوان کردند که علت ارزان‌فروشی شمش فولاد به خارجی‌ها و گران‌فروشی به داخلی‌ها و قیمت بالای آن در بورس کالا بدون در نظر گرفتن ارزش افزوده چیست؟

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۱۸ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به ضعف رسانه‌ای و به‌روز نبودن دیپلماسی دیجیتال در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با توجه به اهمیت این سازمان در نمایش فرهنگ و تمدن ایران اسلامی به جهانیان شدند.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۱۶ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر کشور خواستار افزایش نصب دوربین مداربسته در بسیاری از معابر جهت بالا بردن امنیت شدند.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۲۴ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت لزوم بازنگری در تنظیم عرضه و تقاضا در بازار خودرو را متذکر شدند.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر در تذکری به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کشور خواستار نظارت جدی‌تر به صدور مجوزهای کمپ‌های ترک اعتیاد و همچنین نظارت دقیق و مستمر و برخوردهای بدون اغماض سازمان بهزیستی و مبارزه با مواد مخدر با صاحبان و کارکنان متخلف این مراکز به ویژه در بخش بانوان شد.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۳۳ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزیر بهداشت خواستار اصلاح نظام معیوب توزیع دارو با توجه به وجود لیست بیماران خاص دیابتی و غیردیابتی شدند.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۳۸ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت لزوم توجه ویژه و سریع به مشکلات قطعه‌سازان خودرو در زمینه تأمین مواد اولیه و نقدینگی را متذکر شدند.

جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر به اتفاق ۲۶ نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزرای آموزش و پرورش و علوم عنوان کردند که چرا بعضی از دانشگاه‌ها کارخانه تولید مدرک شده‌اند. با توجه به شرایط عدم نیاز ۷۰ درصد از مشاغل بازار کار به تحصیلات دانشگاهی این حجم از تولید مدرک با ایجاد امید کاذب به ورود به بازار کار، متناسب سطح و رشته تحصیلی برای چیست؟

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر راه و شهرسازی لزوم تدبیر برای وصول مطالبات شرکت ایران ایر از دولت و کسری صندوق بازنشستگی هما و به وزیر ورزش و جوانان لزوم شفافیت مالی درباره تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با سمن‌ها و به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت به روزرسانی سامانه شفافیت را متذکر شد.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که چرا علی رغم تجربه تلخ برجام باز کشور را شرطی کرده و سرنوشت کشور را به اتفاقات خارج از مرزها منوط کرده‌اید.

حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان به اتفاق ۲۶ نفر دیگر از نمایندگان به وزیر صنعت، معدن و تجارت لزوم رعایت اهلیت و شایستگی در واگذاری معادن کشور را متذکر شدند.

حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم به وزیر کشور لزوم به کارگیری شهرداران مناطق در ستادهای کرونا با توجه به نقش آنها در تمیز و ضدعفونی کردن شهر را متذکر شد.

نظر شما