شناسهٔ خبر: 167253 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صدها هزار نیروی شرکتی و پیمانکاری در دستگاه‌های کشور بدون آینده شغلی و تامین اجتماعی

نوش آبادی نماینده مردم ورامین در مجلس گفت:هیچ آینده شغلی و تامین اجتماعی مناسبی برای صدها هزار نیروی شرکتی و پیمانکاری در دستگاه‌های مختلف کشور متصور نیست.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت:با سلام به محضر ملت شریف ایران، مردم عزیز انقلابی و شهیدپرور حوزه انتخابی شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا و بخش‌های جوادآباد و جلیل آباد؛ مردم دیار ۱۵ خرداد که با قیام پرشور و آگاهانه خود در سال ۴۲ در اوج استبداد داخلی سرآغاز نهضت اسلامی و خیزش ملت بزرگ ایران در برابر نظام ستمشاهی شدند و سهم ویژه ای در پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی پیدا کردند.

خون پاک شهید فخری زاده باعث رونق و بالندگی کشور در حوزه علم و فناوری خواهد شد

نوش آبادی با یان اینکه دشمن صهیونیستی بداند ترور دانشمندان هسته‌ای ایران خللی در عزم ملت ایران در پیمودن راهی که از آن به جهاد علمی تعبیر می‌شود به وجود نخواهد آورد، افزود: در ابتدا درود می فرستم به روح پرفتوح سرداردلها سرلشکر سپاه اسلام، مظهر اقتدار ایران، فرمانده سرافراز سپاه قدس شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید عرصه علم و پژوهش شهید فخری زاده که بی‌تردید خون پاکش باعث رونق و بالندگی کشور در حوزه علم و فناوری و دانش هسته‌ای خواهد شد.

مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر انتظار مردم ایران

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس خطاب به نمایندگان مطرح کرد: مجلس یازدهم نقطه امید و مظهر انتظار مردم ایران است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مجلس یازدهم یکی از قویترین و انقلابی ترین مجالس دوران انقلاب و سرشار از نیروهای پر از انگیزه، پرتوان و با ایمان است که می تواند تاثیرات بسیار زیادی در حل مشکلات جامعه و پیشرفت کشور و آینده نظام داشته باشد.

وی افزود: در میان همه مشکلات کشور، مشکل اقتصادی و معیشتی مردم از مهمترین مشکلاتی است که مردم را رنج می‌دهد؛ مشکل تورم و گرانی بی‌منطق، کاهش ارزش پول ملی، مشکلات بنگاه‌های تولیدی و افزایش نرخ بیکاری؛ زندگی طبقات پایین و متوسط کشور را روز به روز سخت تر و نگرانی نسبت به آینده فرزندان خود را بیشتر کرده است، این در حالی است که ظرفیت های فراوان مادی و معنوی، منابع مالی گسترده برای رونق کسب و کار و حل مشکلات اقتصادی کشور وجود دارد.

نوش آبادی ادامه داد: سوال این است که چرا با  وجود ظرفیت‌های بالای کشور، تنوع اقلیمی، موقعیت ممتاز جغرافیایی و منابع و معادن سرشار و برخورداری از فرهنگ تاریخ و تمدن و هویت ملی و سایر ظرفیت‌های مهم و اساسی،  مردم همچنان با فقر و بی‌عدالتی دست و پنجه نرم می کنند.

شکاف‌های وسیع اقتصادی جوانان را با چالش‌های اساسی برای تشکیل خانواده مواجه کرده است

وی در ادامه افزود: پاسخ این سوال را باید در کم کاری، سهل انگاری و سوء مدیریت مسئولان کشور دانست. بی اعتنایی و غفلت از اقتصاد مقاومتی، بی‌توجهی به تولید و سرمایه‌گذاری داخلی، دورشدن از تفکر انقلابی و روحیه جهادی، رو آوردن به زندگی اشرافی برخی مسئولان و مدیران کشور و فراموش کردن درد طبقات پایین و ضعیف جامعه از جمله عوامل افزایش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رنج کشیده ایران است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه رشد روزافزون بیکاری، فقدان درآمد حداقلی و شکاف های وسیع اقتصادی بخش وسیعی از جامعه به ویژه جوانان را با چالش‌های اساسی برای تامین مسکن و تشکیل خانواده مواجه کرده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برنامه ریزی و همکاری دولت و مجلس برای مقابله با بحران مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان یک امر ضروری و اجتناب‌ناپذیر است، مطرح کرد: هرگونه غفلت، آینده کشور را با چالش جدی مواجه خواهد ساخت. انتظار مردم از همه مسئولان به ویژه دولت و مجلس سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

لزوم حداکثر توجه بودجه به تامین مسکن و افزایش سقف وام ازدواج برای جوانان 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی بودجه در مجلس ادامه داد: در این روزها که مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد؛ لازم است حداکثر توجه به تامین بودجه های مورد نظر در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم خصوصا تامین زمین و مسکن و افزایش سقف وام ازدواج برای جوانان درنظر گرفته شود.

نوش آبادی در  ادامه خاطرنشان کرد: تاکید بنده به وضعیت نابسامان صدها هزار نیروی شرکتی و پیمانکاری در دستگاه‌های مختلف کشور است که هیچ آینده شغلی و تامین اجتماعی مناسب برای آنها متصور نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بی‌توجهی مسئولان و مدیران کشور به اصول بیست و هفتم، بیست و هشتم و بیست و نهم قانون اساسی که دولت را مکلف کرده طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم؛ خدمات و حمایت‌های مالی لازم را برای آحاد کشور فراهم و تامین کند. تکلیف میلیون ها نفر از کسانی که در این کشور از خدمات اجتماعی و خدمات بازنشستگی، خدمات ازکار افتادگی و درماندگی و بهداشتی و درمانی بهره مند نیستند؛  چیست؟

نظر شما